Zarządzenie Nr 310/08 Prezydenta Miasta Przemyśla w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych Urzędu Miejskiego w Przemyślu.
Prezydenta Miasta Przemyśla
z dnia 3 listopada 2008r.
W sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych Urzędu Miejskiego w Przemyślu.
Działając na podstawie art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. - O rachunkowości (Dz. U. nr 76 poz. 694 z 2002 r.)
1. Wyznaczam dzień 10 listopada 2008 r. jako datę rozpoczęcia spisu z natury rzeczowych składników majątkowych
2. Spisem z natury należy objęć: rzeczowe składniki majątkowe, które znajdują się w wyposażeniu Urzędu Miejskiego, zgodnie z rocznym planem inwentaryzacji.
Zobowiązuję Naczelników Wydziałów i Kierowników równorzędnych jednostek organizacyjnych do:
1. Uzgodnienia ewidencji wydziałowej środków trwałych i pozostałych środków trwałych z ewidencją analityczną Wydziału Finansowego UM w/m, oraz do uaktualniania spisów inwentaryzacyjnych (wywieszek) w poszczególnych pomieszczeniach, w których znajdują się składniki majątkowe w terminie do dnia 6 listopada 2008 r.
2. Zapewnienia zespołom spisowym dokonania spisu w obecności osób materialnie odpowiedzialnych za powierzone im mienie.
3. Powiadomienia Skarbnika UM w/m o aktualnych „oświadczeniach o odpowiedzialności materialnej” w terminie do dnia 6 listopada 2008 r.
4. Dopilnowania, żeby w czasie prac zespołów spisowych nie były dokonywane przemieszczenia składników majątkowych będące przedmiotem inwentaryzacji.
5. Umożliwienia zespołom spisowym spisanie wszystkich składników majątkowych (samochody, maszyny do liczenia), z których korzystają pracownicy wykonujący pracę poza siedzibą UM, tj. kierowcy, pracownicy kontroli.
6. Zgłoszenia do Komisji Likwidacyjnej UM wykazu zniszczonych środków trwałych, pozostałych środków trwałych, nie nadających się do dalszego użytkowania w celu dokonania ich likwidacji, w terminie do dnia 6 listopada 2008 r.
Członkowie Komisji Inwentaryzacyjnej i zespoły spisowe zostaną powołane odrębnym zarządzeniem na wniosek Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej.
Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej zobowiązuję do:
1. Kierowania pracami Komisji Inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych.
2. Przeszkolenia członków Komisji Inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych.
3. Przygotowania projektów zarządzeń i doręczenia zarządzeń, formularzy i materiałów koniecznych do przeprowadzenia inwentaryzacji.
4. Dopilnowania wykonania inwentaryzacji w ustalonym terminie.
5. Kontrolowania przygotowań do spisu, przebiegu spisu z natury, wypełniania przez zespoły spisowe arkuszy spisów z natury.
6. Przekazywania Skarbnikowi UM w/m arkuszy spisów z natury na bieżąco podczas trwania inwentaryzacji, do dokonania ich wyceny oraz sporządzenia zestawienia różnic inwentaryzacyjnych wszystkich rzeczowych składników majątkowych objętych spisem z natury.
7. Wyjaśnienia przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych oraz postawienia wniosków co do sposobu ich rozliczenia.
8. Przygotowania wniosków o wszczęcie dochodzenia w przypadku ujawnienia niedoborów i szkód zawinionych oraz sporządzenia protokołu końcowego z przebiegu inwentaryzacji i jej wyników w terminie do dnia 28 stycznia 2009 r.
9. Przedłożenia wniosków Skarbnikowi UM w sprawie zagospodarowania zapasów zbędnych i nadmiernych oraz innych nieprawidłowości w gospodarce składnikami majątkowymi w czasie spisu z natury.
10. Informowania Prezydenta Miasta na bieżąco o trudnościach w wykonywaniu powierzonych zadań.
Skarbnik Urzędu Miejskiego w/m dokona wyceny spisanych składników majątkowych, sporządzi zestawienie różnic inwentaryzacyjnych oraz przekaże je Przewodniczącemu komisji w terminie do dnia 20 stycznia 2009 r.
Zarządzenie powyższe wydaje się zainteresowanym za potwierdzeniem odbioru.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
MIASTA PRZEMYŚLA
Robert Choma