Zarządzenie Nr 308/08 Prezydenta Miasta Przemyśla z dnia 31 października 2008 r. w sprawie zmiany Regulaminu Pracy Urzędu Miejskiego w Przemyślu.
Zarządzenie Nr 308/08
Prezydenta Miasta Przemyśla
z dnia 31 października 2008 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Pracy Urzędu Miejskiego w Przemyślu.
Prezydenta Miasta Przemyśla
z dnia 31 października 2008 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Pracy Urzędu Miejskiego w Przemyślu.
Na podstawie art. 1042 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.) oraz art. 24 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.) -
zarządza się co następuje:
§ 1
W Regulaminie Pracy Urzędu Miejskiego w Przemyślu, ustalonym zarządzeniem Nr 600/04 Prezydenta Miasta Przemyśla z dnia 8 grudnia 2004 r., zmiana: zarządzenie Nr 41/05 z dnia 21 marca 2005 r., zarządzenie Nr 293/06 z dnia 18 grudnia 2006 r., zarządzenie Nr 203/07 z dnia 4 września 2007 r., zarządzenie Nr 233/07 z dnia 26 września 2007 r., zwanym dalej regulaminem - wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 26 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Czas pracy pracowników nie może przekraczać 40 godzin na tydzień i ośmiu
godzin na dobę, z zastrzeżeniem ust. 2 i § 26a.”;
2) po § 26 dodaje się § 26a w brzmieniu:
„§ 26a 1. Praca w urzędzie wykonywana jest w systemie podstawowego czasu pracy, w którym zgodnie z rozkładem czasu pracy dniami roboczymi w każdym tygodniu są dni od poniedziałku do piątku, a soboty i niedziele są dniami wolnymi od pracy, zastrzeżeniem ust. 2.
2. System równoważnego czasu pracy, w którym następuje przedłużenie dobowego wymiaru czasu pracy do 12 godzin stosuje się do pracowników Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego funkcjonującego w strukturze Wydziału Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego w Przemyślu.
3. W każdym z systemów, o których mowa w ust. 1 i 2 praca może być wykonywana na zmiany.
4. W systemie równoważnego czasu pracy:
1) praca wykonywana jest według ustalonego harmonogramu we wszystkie dni tygodnia łącznie z pracą w soboty, niedziele i święta,
2) przedłużony dobowy wymiar czasu pracy jest równoważony dniami wolnymi od pracy oraz - w miarę potrzeby - krótszym dobowym wymiarem czasu pracy w niektórych dniach,
3) czas pracy nie może przekraczać średnio 40 godzin na tydzień w okresie rozliczeniowym trzech miesięcy,
4) harmonogramy, o których mowa w pkt 1, ustala na każdy miesiąc Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego biorąc w szczególności pod uwagę, że:
a) w zamian za prace w niedzielę i święto pracownik otrzymuje inny dzień wolny od pracy na zasadach określonych w kodeksie pracy,
b) co najmniej raz na cztery tygodnie pracownik powinien korzystać z niedzieli wolnej od pracy.”;
3) § 47 otrzymuje brzmienie:
„§ 47 Zwolnień od pracy, o których mowa w § 45 i § 46, a także urlopów wypoczynkowych i szkoleniowych oraz czasu wolnego za czas przepracowany w godzinach nadliczbowych i za czas dyżuru udzielają:
1) kierownikom jednostek organizacyjnych urzędu oraz pracownikom zatrudnionym na samodzielnych stanowiskach pracy – w zależności od ich bezpośredniego podporządkowania, prezydent, zastępca prezydenta, sekretarz lub skarbnik,
2) pracownikom - kierownicy jednostek organizacyjnych urzędu, w których pracownicy świadczą pracę, a w razie ich nieobecności, ich zastępcy albo pracownik wyznaczony przez nich do pełnienia zastępstwa.”;
4) załącznik Nr 2 do regulaminu otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
1) w § 26 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Czas pracy pracowników nie może przekraczać 40 godzin na tydzień i ośmiu
godzin na dobę, z zastrzeżeniem ust. 2 i § 26a.”;
2) po § 26 dodaje się § 26a w brzmieniu:
„§ 26a 1. Praca w urzędzie wykonywana jest w systemie podstawowego czasu pracy, w którym zgodnie z rozkładem czasu pracy dniami roboczymi w każdym tygodniu są dni od poniedziałku do piątku, a soboty i niedziele są dniami wolnymi od pracy, zastrzeżeniem ust. 2.
2. System równoważnego czasu pracy, w którym następuje przedłużenie dobowego wymiaru czasu pracy do 12 godzin stosuje się do pracowników Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego funkcjonującego w strukturze Wydziału Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego w Przemyślu.
3. W każdym z systemów, o których mowa w ust. 1 i 2 praca może być wykonywana na zmiany.
4. W systemie równoważnego czasu pracy:
1) praca wykonywana jest według ustalonego harmonogramu we wszystkie dni tygodnia łącznie z pracą w soboty, niedziele i święta,
2) przedłużony dobowy wymiar czasu pracy jest równoważony dniami wolnymi od pracy oraz - w miarę potrzeby - krótszym dobowym wymiarem czasu pracy w niektórych dniach,
3) czas pracy nie może przekraczać średnio 40 godzin na tydzień w okresie rozliczeniowym trzech miesięcy,
4) harmonogramy, o których mowa w pkt 1, ustala na każdy miesiąc Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego biorąc w szczególności pod uwagę, że:
a) w zamian za prace w niedzielę i święto pracownik otrzymuje inny dzień wolny od pracy na zasadach określonych w kodeksie pracy,
b) co najmniej raz na cztery tygodnie pracownik powinien korzystać z niedzieli wolnej od pracy.”;
3) § 47 otrzymuje brzmienie:
„§ 47 Zwolnień od pracy, o których mowa w § 45 i § 46, a także urlopów wypoczynkowych i szkoleniowych oraz czasu wolnego za czas przepracowany w godzinach nadliczbowych i za czas dyżuru udzielają:
1) kierownikom jednostek organizacyjnych urzędu oraz pracownikom zatrudnionym na samodzielnych stanowiskach pracy – w zależności od ich bezpośredniego podporządkowania, prezydent, zastępca prezydenta, sekretarz lub skarbnik,
2) pracownikom - kierownicy jednostek organizacyjnych urzędu, w których pracownicy świadczą pracę, a w razie ich nieobecności, ich zastępcy albo pracownik wyznaczony przez nich do pełnienia zastępstwa.”;
4) załącznik Nr 2 do regulaminu otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zmiany w regulaminie zostały uzgodnione z działającymi w Urzędzie Miejskim w Przemyślu zakładowymi organizacjami związkowymi, tj. Niezależnym Związkiem Zawodowym Pracowników Samorządowych Urzędu Miasta w Przemyślu oraz Komisją Zakładową NSZZ „Solidarność” przy Urzędzie Miasta Przemyśla.
§ 3
Wykonanie zarządzenie powierza się Naczelnikowi Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od dnia jego wywieszenia na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Przemyślu.