Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zarządzenie Nr 219/08 Prezydenta Miasta Przemyśla z dnia 12 sierpnia 2008 r. zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Przemyślu

Zarządzenie Nr 219/08
Prezydenta Miasta Przemyśla
z dnia 12 sierpnia 2008 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Miejskiego w Przemyślu



Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) -

zarządza się co następuje:

§ 1


W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Przemyślu, nadanym zarządzeniem
Nr 31/07 Prezydenta Miasta Przemyśla z dnia 7 marca 2007 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Przemyślu z późn. zm. - wprowadza się następujące zmiany:


1) w § 16:
a) w punkcie 3 kropkę zastępuje się przecinkiem,
b) po punkcie 3 dodaje się pkt 4 w brzmieniu:
„4) Wydziału Sportu.”,

2) w § 17 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) Wydziału Edukacji,”,

3) § 25 otrzymuje brzmienie:
”§25
W strukturę urzędu wchodzą następujące jednostki organizacyjne, dla których wprowadza się symbole literowe:
1) Wydział Organizacyjno-Administracyjny OR
2) Wydział Finansowy FN
3) Wydział Inwestycji, Strategii Rozwoju i Funduszy Europejskich ISF
4) Wydział Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej BGP
5) Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru GKK
6) Wydział Mienia Komunalnego MK
7) Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska KOŚ
8) Wydział Gospodarki Lokalowej GL
9) Wydział Komunikacji KM
10) Wydział Spraw Społecznych i Obywatelskich SPO
11) Wydział Zarządzania Kryzysowego ZK
12) Wydział Edukacji E
13) Wydział Sportu SP
14) Wydział Kultury, Promocji i Turystyki KPT
15) Kancelaria Rady Miejskiej i Współpracy z Radami Osiedlowymi KRM
16) Kancelaria Prezydenta Miasta KPM
17) Biuro Kontroli BK
18) Biuro Prawne BP
19) Urząd Stanu Cywilnego USC
20) Wieloosobowe Stanowisko d/s Zamówień Publicznych ZP
21) Wieloosobowe Stanowisko d/s Nadzoru Właścicielskiego NW
22) Wieloosobowe Stanowisko d/s Ochrony i Konserwacji Zabytków KZ
23) Stanowisko d/s Bezpieczeństwa i Higieny Pracy BHP
24) Audytor Wewnętrzny A
25) Inżynier Miasta IM
4) § 40 otrzymuje brzmienie:
”§ 40

Do zadań Wydziału Edukacji należy w szczególności:

1) opracowywanie projektów sieci publicznych przedszkoli i szkół oraz granic obwodów publicznych szkół podstawowych i gimnazjów,
2) podejmowanie kompleksowych działań w zakresie tworzenia, prowadzenia, likwidacji, przekształcania publicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowych oraz tworzenia i rozwiązywania zespołów szkół i placówek oświatowych,
3) opracowywanie projektów pierwszych statutów tworzonych przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,
4) wykonywanie nadzoru nad działalnością przedszkoli, szkół i placówek oświatowych w zakresie przestrzegania przepisów dot. organizacji pracy,
5) współpraca z organem nadzoru pedagogicznego w zakresie funkcjonowania przedszkoli, szkół i placówek oświatowych oraz realizacji polityki oświatowej na terenie miasta,
6) dokonywanie analizy i zatwierdzanie arkuszy organizacji przedszkoli, szkół i placówek oświatowych oraz sporządzanie zbiorczych zestawień elektronicznych arkuszy organizacyjnych,
7) kontrola spełniania obowiązku nauki oraz egzekucja spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego oraz obowiązku nauki,
8) wydawania zezwoleń na założenie szkoły i placówki publicznej,
9) prowadzenie ewidencji niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,
10) nadawanie szkołom niepublicznym uprawnień szkół publicznych,
11) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem konkursów na stanowiska dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,
12) opracowywanie projektów regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego, za wysługę lat i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia oraz propozycji zmian w tym zakresie,
13) przedstawianie prezydentowi propozycji w zakresie wynagrodzenia dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,
14) udzielanie urlopów oraz wystawianie poleceń wyjazdu służbowego dyrektorom przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,
15) dokonywanie oceny cząstkowej pracy dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,
16) przeprowadzanie postępowań egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego oraz udział w pracach komisji kwalifikacyjnych
w sprawie stopni awansu zawodowego,
17) wydawanie decyzji w zakresie stopni awansu zawodowego nauczycieli,
18) wydawanie opinii w sprawach przeniesień służbowych nauczycieli oraz powierzania stanowisk kierowniczych i odwołania z nich,
19) kierowanie nauczycieli do uzupełnienia obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych,
20) organizowanie doradztwa metodycznego dla nauczycieli oraz podejmowanie działań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli,
21) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nauczycielom i dyrektorom nagród organu prowadzącego,
22) organizowanie wypoczynku dzieci i młodzieży oraz koordynacja działań w zakresie organizacji konkursów oraz uroczystości okolicznościowych,
23) analiza sprawozdań sporządzanych przez przedszkola, szkoły i placówki oświatowe oraz sporządzanie sprawozdań zbiorczych,
24) kierowanie nieletnich do młodzieżowych ośrodków wychowawczych,
25) współorganizowanie programów profilaktyczno – wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych,
26) wyrażanie zgody na oddanie w najem, dzierżawę lub użyczenie nieruchomości oświatowych bądź ich części,
27) opracowywanie projektu budżetu miasta w zakresie zadań oświatowych,
28) opracowywanie okresowych analiz i ocen w zakresie realizacji budżetu oświaty,
29) określanie kosztów kształcenia i wychowania w różnych typach szkół i placówkach oświatowych,
30) przygotowywanie projektów uchwał w zakresie spraw związanych z finansowaniem zadań oświatowych,
31) ustalanie zasad udzielania dotacji publicznym i niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym, naliczanie dotacji oraz kontrola liczby uczniów, na których przysługuje dotacja,
32) koordynowanie współpracy i współdziałania miasta z wyższymi uczelniami,
33) prowadzenie spraw związanych z remontami bieżącymi przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,
34) opracowywanie zasad przyznawania uczniom pomocy materialnej o charakterze socjalnym i motywacyjnym, rozdzielanie środków na stypendia oraz prowadzenie spraw związanych z przyznaniem określonej formy pomocy materialnej,
35) podejmowanie działań w celu pozyskania środków na stypendia dla młodzieży pochodzącej z terenów wiejskich uczęszczającej do szkół ponadgimnazjalnych kończących się egzaminem dojrzałości, dla których Miasto Przemyśl jest organem prowadzącym,
36) koordynowanie działań związanych ze sporządzaniem sprawozdań i analiz zgodnie
z ustawą o systemie informacji oświatowej.”,

5) po § 40 dodaje się § 40a w brzmieniu:
”§ 40 a

Do zadań Wydziału Sportu należy w szczególności:

1) tworzenie warunków prawno – organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej,
2) realizacja zadań związanych z upowszechnieniem kultury fizycznej i sportu, w tym:
a) podejmowanie działań mających na celu propagowanie idei sportowych,
b) tworzenie warunków organizacyjnych i ekonomicznych mających na celu rozwój kultury fizycznej i rekreacji ruchowej,
c) organizacja zajęć sportowo – rekreacyjnych oraz imprez sportowych na szczeblu szkolnym, międzyszkolnym i miejskim,
d) upowszechnianie i organizacja aktywnych form wypoczynku i rekreacji wśród dzieci, młodzieży i dorosłych,
e) podejmowanie działań mających na celu propagowanie zdrowego stylu życia wśród mieszkańców miasta,
3) organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunków materialno technicznych dla jej rozwoju poprzez podejmowanie działań mających na celu:
a) popularyzację walorów rekreacji ruchowej,
b) organizowanie zajęć, zawodów i imprez sportowo – rekreacyjnych,
c) szkolenie kadry instruktorów i kierowanie ich do prowadzenia zajęć rekreacyjnych,
d) tworzenie, utrzymywanie i udostępnianie bazy sportowo – rekreacyjnej,
4) prowadzenie działań mających na celu poprawę infrastruktury sportowej w mieście,
5) prowadzenie spraw związanych z wydaniem pozwolenia na organizację masowych imprez sportowych na terenie miasta,
6) prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych oraz sprawowanie nadzoru nad nimi,
7) prowadzenie ewidencji stowarzyszeń kultury fizycznej oraz sprawowanie nadzoru nad ich działalnością,
8) sprawowanie nadzoru nad działalnością Przemyskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji,
9) podejmowanie działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa osób pływających, kąpiących się w miejscach wyznaczonych oraz uprawniających sporty wodne,
10) opracowywanie projektu budżetu miasta w części dotyczącej kultury fizycznej,
11) opracowywanie okresowych analiz i ocen realizacji budżetu w zakresie sportu,
12) przygotowywanie projektów uchwał dotyczących rozwoju kultury fizycznej,
13) organizacja i koordynowanie systemu działań promujących miasto poprzez sport,
14) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem miasta do planowanych imprez o charakterze sportowym,
15) współpraca z mediami w zakresie promocji miasta poprzez sport i informowania o planowanych wydarzeniach sportowych w mieście,
16) koordynowanie współpracy i współdziałania miasta z wyższymi uczelniami w zakresie sportu,
17) współpraca z Miejską Radą Sportu w Przemyślu, stowarzyszeniami oraz organizacjami sportowymi w zakresie realizacji zadań publicznych z dziedziny sportu,
18) podejmowanie działań mających na celu pozyskanie sponsorów na finansowanie stypendiów i nagród dla wybitnych sportowców.”

6) w załączniku Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Przemyślu
w części 1 pod tytułem „1) Jednostki organizacyjne miasta” w punkcie 11 oraz w części 2 pod tytułem ”2) Spółki prawa handlowego” w punkcie 6 wyrazy „Wydział Edukacji i Sportu” zastępuje się wyrazami „Wydział Sportu”,

7) w załączniku Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Przemyślu
w części 1 pod tytułem „1) Jednostki organizacyjne miasta” w punktach od 14 do 45, 47,48 i od 50 do 58 wyrazy „Wydział Edukacji i Sportu” oraz „Wydziału Edukacji i Sportu” zastępuje się odpowiednio wyrazami „Wydział Edukacji” oraz „Wydziału Edukacji”:

8) Schemat organizacyjny urzędu określony w załączniku nr 2 do regulaminu - otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.

§ 2


Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta Przemyśla.

§ 3


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 15 sierpnia 2008 r.

DOTZałącznik do Zarządzenia Nr 219/08 Prezydenta Miasta Przemyśla z dnia 12 sierpnia 2008 r. zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Przemyślu (53,00KB)

DOTZarządzenie Nr 219/08 Prezydenta Miasta Przemyśla z dnia 12 sierpnia 2008 r. zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Przemyślu (72,00KB)