Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Budowa wału osłonowo-oporowego na składowisku odpadów komunalnych w Przemyślu

I. Nazwa i adres zamawiającego:
    Zakład Usług Komunalnych w Przemyślu:
    37-700 Przemyśl, ul. Piastowska 22    
II.     Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony – zgodnie z art. 10 ust. 1 i art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku  - Prawo zamówień publicznych ( tekst jedn. z 2007 r. Dz. U. Nr 223 poz. 1655 ),
o wartości szacunkowej powyżej 14.000 euro a poniżej 5.150.000 euro.
    Wspólny Słownik Zamówień  CPV 45.11.27.00-2
                      CPV 45.22.21.10-3
                      
         Ogłoszenie o przedmiotowym przetargu zostało opublikowane w Biuletynie Urzędu      
          Zamówień Publicznych z dnia 22.04.2008 z numerem 81482-2008,  na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Przemyślu  www.przemysl.pl  - Biuletyn Informacji Publicznej  -   „ Zamówienia publiczne”  –  oraz  na tablicy ogłoszeń Zakładu Usług Komunalnych w Przemyślu
    
III.    Opis przedmiotu zamówienia
 Nazwa zadania: Budowa wału osłonowo-oporowego nr VI wraz z uzupełnieniem wałów nr III , IV i  V.
Przedmiotem zamówienia jest kontynuacja budowy  wałów osłonowo-oporowych kwatery
nr I  składowiska odpadów komunalnych.
Zamówienie dotyczy budowy WAŁU NR. VI WRAZ Z UZUPEŁNIENIEM WAŁÓW NR III, IV i V o długości łącznej 315 mb i objętości 5 016,0 m3.
Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia został określony w materiałach przetargowych stanowiących załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Materiały przetargowe zawierają: Projekt techniczny, przedmiar robót- kosztorys ślepy, Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.
Materiały te wraz ze  specyfikacją istotnych warunków zamówienia zostały zamieszczone w formie elektronicznej na stronie internetowej  www.przemysl.pl  Biuletyn Informacji Publicznej „Zamówienia publiczne”
Zamawiający nie przewiduje podzlecania przez wykonawcę całości zamówienia lub jego
części innym wykonawcom.
Zamawiający nie dopuszcza  składania ofert częściowych.
Zamawiający dopuszcza powierzenie podwykonawcom części prac pod warunkiem wskazania ich nazwy i zakresu w ofercie.
IV.   Termin wykonania zamówienia:

Termin wykonania  zamówienia        –   30.07. 2008 roku,

 Zamawiający przewiduje zawarcie umowy i udzielenie zamówienia do 10 dni po terminie wyboru oferty najkorzystniejszej.

V.   Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania  tych warunków:
   O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki:

   1) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonej przedmiotem  zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
   2) posiadają niezbędną wiedzę, doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym
       i  osobami zdolnymi do wykonania zamówienia a w szczególności wykażą że:
      a) zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat od wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 robotę budowlaną odpowiadającą robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia która obejmowała:  roboty ziemne z  uszczelnieniem geowłókniną  o wartości nie mniejszej niż brutto 100 000,00 zł. i której realizację zakończono i udokumentują należycie wykonanie tego zamówienia ( np. poprzez referencje ),
     b) dysponują osobą, która posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w następującej specjalności:
-    osoba z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń o specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz przynależnością do właściwej Izby samorządu zawodowego
      z udokumentowaniem min. 5 letnim doświadczeniem zawodowym  na stanowisku
      kierownika budowy ,
  3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:
-    posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 100 000 zł.      
  4) nie podlegają wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia.

Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na   podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”
 Z treści dokumentów załączonych do oferty musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki
 wykonawca spełnił.
Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków. Niespełnienie, któregokolwiek  warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania.

    
VI.  Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie maja dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia  spełniania warunków udziału w postępowaniu.

1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień   publicznych zamawiający żąda złożenia:
    1)  Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych o treści jak załącznik nr 2 do siwz
    2)  Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji   działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem  terminu składania ofert.
    3) Pełnomocnictwa do podpisania oferty, jeżeli uprawnienie do reprezentacji wykonawcy nie wynika z dokumentów określonych w punkcie 2.
2. W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez wykonawcę  niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia żąda:
    1) Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat robót budowlanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem
i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca   wykonywania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane  należycie. Wykaz należy sporządzić zgodnie z załącznikiem nr 3 do siwz
    2) Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. Wykaz należy   sporządzić zgodnie z załącznikiem nr 4 do siwz
    3) dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień ( załączając kserokopie uprawnień oraz zaświadczenia o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego z terminem ważności na dzień składania ofert potwierdzone za  zgodność z oryginałem ).
3. W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia zamawiający żąda przedłożenia :
1)  Polisy lub innego dokumentu ubezpieczeniowego  potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 100 000 zł aktualnej na dzień składania ofert. W przypadku wyboru złożonej przez Wykonawcę oferty, przed podpisaniem umowy przedstawi on ubezpieczenie OC w zakresie prowadzonej działalności i sumie gwarancyjnej jw. na okres realizacji zamówienia.


4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego do oferty musi być dołączone pełnomocnictwo zgodnie z art.23 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych.  
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dokument wymieniony w pkt.1 ppkt 2 składają oddzielnie, dokumenty wymienione w pkt.2 ppkt. 1,2 i 3 oraz w pkt.3 ppkt 1 mogą być złożone wspólnie lub oddzielnie przez Wykonawców, a dokument wymieniony
w pkt.3 ppkt 2 musi złożyć każdy z Wykonawców na łączną kwotę nie niższą niż 100 000 zł. dla wszystkich wykonawców. Oświadczenie wymienione w pkt.1 ppkt 1 składa Pełnomocnik w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z tym że żaden
z wykonawców nie może podlegać wykluczeniu.              
    W przypadku jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

VII.  Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz
         przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do   porozumiewania się z wykonawcami:
1.    Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.
2.    Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane za pomocą telefaksu uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie.
3.  Osoba uprawniona do porozumiewania się z wykonawcami w sprawie niniejszego zamówienia:

mgr inż. Zdzisław  Marek     - tel. 016 672 07 63    

VIII. Wymagania dotyczące wadium

1.   Wysokość wadium

1)    Zamawiający żąda zabezpieczenia składanej oferty wniesieniem wadium w wysokości 5.000,00 zł.   (słownie: pięć  tysięcy złotych  00/100  ) .
2)    Wadium musi obejmować okres związania ofertą.

2)   Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona akceptowaną przez Zamawiającego formą wadium w wymaganej wysokości.

2.   Forma wadium

Wadium może być wniesione w następujących formach:
a)    pieniądzu;
b)    poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c)    gwarancjach bankowych;
d)    gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)    poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
Wadium złożone w formie niepieniężnej musi zawierać zobowiązanie zgodne z art.46 ust.5 ustawy Pzp. oraz potwierdzać jego nieodwołalność i płatność na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.

3.  Miejsce i sposób wniesienia wadium.
1)  Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zakładu Usług Komunalnych
 w Przemyślu:

04 1500 1634 1216 3004 7161 0000
 Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w oryginale w Zakładzie Usług Komunalnych w Przemyślu, ul. Piastowska 22 pok. KSIĘGOWOŚĆ  najpóźniej w terminie jak w pkt.4, a do oferty dołączyć kserokopię dokumentu.

4. Termin wniesienia wadium.

Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 20.05.2008 roku do godz. 10:00  

5. Zwrot wadium.

1)    Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, jeżeli:
a)    upłynął termin związania ofertą,
b)    zawarto umowę w sprawie niniejszego zamówienia,
c)    Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.

2)    Na pisemny wniosek wykonawcy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli:
a)    wykonawca wycofał swoją ofertę przed upływem terminu składania ofert,
b)    wykonawca został wykluczony z postępowania,
c)    jego oferta została odrzucona.
Wniosek o zwrot wadium musi być podpisany przez upełnomocnionych przedstawicieli wykonawcy i złożony wraz z poświadczoną przez nich za zgodność z oryginałem kopią aktualnego dokumentu określającego status prawny wykonawcy lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopią stosownego pełnomocnictwa.

3)    Złożenie przez wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego
      z postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez
      wykonawcę prawa do wniesienia protestu.

4)    Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu.  wadium.
5)    Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:    
a)    odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
      określonych w   ofercie;
      b)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c)  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe
     z przyczyn leżących po stronie   wykonawcy.

IX.  Termin związania ofertą
Składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni kalendarzowych, licząc od dnia wyznaczonego na termin składania ofert. Oferta wybrana w wyniku postępowania przetargowego zachowuje ważność do dnia podpisania umowy jednak przez okres nie dłuższy niż 30 dni.
Zamawiający może zwrócić się do Wykonawców o przedłużenie terminu związania ofertą zgodnie z art. 85 ust. 2, 3 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.


X. Opis sposobu przygotowania ofert
1.  Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, w formie pisemnej zgodnie
z treścią art. 82 ust. 1 i ust. 3 Prawa zamówień publicznych.
3. W przetargu będą brane pod uwagę tylko oferty sporządzone wg zasad określonych w niniejszej specyfikacji.
4. Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszej
    specyfikacji, oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy, przy czym podpis lub podpisy muszą być czytelne
i opieczętowane pieczątkami  imiennymi.
    Oferta winna zawierać kosztorysy ofertowe, sporządzone wg przedmiarów robót – kosztorysów ślepych umieszczonych w załączniku nr 1 do siwz i obejmować cały zakres robót.
    Załączniki do formularza ofertowego, będące częścią oferty, muszą być podpisane przez w/w osoby, bądź przez uprawnionego przedstawiciela wykonawcy.
    W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być załączone
    pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w danej procedurze zamówienia publicznego, posiadające zakres udzielonego pełnomocnictwa, podpisane przez osoby reprezentujące osobę prawną, fizyczną, jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie. Przy załączeniu do oferty pełnomocnictwa w formie kserokopii, kserokopia  musi być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa.
6. Wszystkie strony oferty winny być kolejno ponumerowane, - nie spełnienie tego warunku    
nie będzie skutkować odrzuceniem oferty.
7. Dokumenty i załączniki tworzące ofertę muszą być opracowane ściśle według warunków
i  postanowień zawartych w niniejszej specyfikacji, bez dokonywania w nich zmian przez     Wykonawcę.
8. Oferta winna być złożona w nieprzejrzystej zaklejonej kopercie opisanej nazwą i siedzibą     
      Zamawiającego oraz hasłem: OFERTA – „BUDOWA WAŁU OSŁONOWO-OPOROWEGO NR VI dla Zakładu Usług Komunalnych w Przemyślu –    nie otwierać przed dniem 20. 05. 2008 r. godz 1030”
9. Koszty opracowania i dostarczenia oferty oraz uczestnictwa w przetargu obciążają  wyłącznie wykonawcę, za wyjątkiem sytuacji opisanej w art. 93 ust. 4 Prawa zamówień    publicznych.

XI. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
1. Oferty należy składać w Zakładzie Usług Komunalnych w Przemyślu, ul. Piastowska 22, pokój Kierownika Zakładu.
Termin składania ofert upływa dnia 20. 05. 2008 rok o godz. 1000
 2. Otwarcie złożonych ofert nastąpi 20. 05. 2008 rok o godz. 1030  w  siedzibie Zamawiającego,   37-00 Przemyśl, ul. Piastowska 22, pokój socjalny. Przy otwarciu ofert mogą być obecni upoważnieni  przedstawiciele wykonawców.
2. W części jawnej, na której mogą być obecni wykonawcy lub ich przedstawiciele, komisja zbada prawidłowość złożenia ofert pod względem ich terminowości złożenia
      i zabezpieczenia oraz po ich otwarciu poda do wiadomości zebranych: nazwę oferenta, jego siedzibę, cenę, termin wykonania zamówienia oraz osobę podpisującą ofertę.
3.  Zamawiający przed otwarciem ofert poda kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia oraz poszczególnych jego części.
4.  W części niejawnej komisja przeprowadzi wnikliwe badanie ważności ofert pod  względem poziomu oferowanych cen, wiarygodności i kwalifikacji oferentów na podstawie przedłożonych dokumentów.

XII. Opis sposobu obliczenia ceny oferty



1. Cenę oferty wykonawca zobowiązany jest obliczyć w oparciu o kosztorys ofertowy,  który należy sporządzić na podstawie dokumentacji projektowej , przedmiaru robót stanowiącego  załącznik Nr 1 do SIWZ.
2. Cena oferty stanowić będzie ryczałtowe i ostateczne wynagrodzenie wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia, niezależnie od rozmiaru robót budowlanych i innych świadczeń i kosztów ponoszonych przez wykonawcę. Wykonawca nie będzie mógł żądać podwyższenia  wynagrodzenia, choćby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów tych robót i innych świadczeń.
3. Za ustalenie ilości robót i innych świadczeń oraz sposób przeprowadzania na tej podstawie kalkulacji ofertowego wynagrodzenia ryczałtowego odpowiada wyłącznie Wykonawca.
4. Przedmiar robót dołączony do niniejszej SIWZ jest wyłącznie dokumentem informacyjnym z którego wykonawca może skorzystać ale nie ma takiego obowiązku.
5. Kosztorys ofertowy na podstawie którego zostanie określone wynagrodzenie ryczałtowe należy wykonać metodą kalkulacji uproszczonej, polegającej na obliczeniu wartości netto danej pozycji kosztorysu jako iloczyn ilości(liczby) ustalonych przez wykonawcę jednostek przedmiarowych i ceny jednostkowej danej pozycji kosztorysu.
6. Cena jednostkowa w danej pozycji i wartość pozycji w kosztorysie ofertowym, ma obejmować wszystkie koszty niezbędne do wykonania robót wymaganej jakości i w oferowanym terminie, włączając w to koszty bezpośrednie, koszty ogólne budowy i ogólne koszty prowadzenia działalności gospodarczej przez Wykonawcę, kalkulowany przez wykonawcę zysk, ryzyko oraz wszelkie inne koszty, opłaty i należności związane
z wykonywaniem robót, odpowiedzialnością materialną i zobowiązaniami wykonawcy wynikającymi z dokumentacji, warunków umowy oraz przepisów dotyczących wykonywanych robót budowlanych.
7. Cenę oferty należy podać w wartości netto i brutto.
8. Cenę oferty należy ustalić w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.


XIII. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z   podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
Zamawiający ustanawia jedno podstawowe kryterium oceny
    Cena – 100%
Komisja przetargowa powołana przez Zamawiającego dokona oceny złożonej oferty i  dokona wyboru oferty najkorzystniejszej.
Maksymalną ilość punktów 100 otrzymuje oferowana najniższa cena wykonania zadania objętego przedmiotem zamówienia.

Punktację pozostałych ofert cenowych oblicza się według wzoru:

C =  najniższa oferowana cena ( brutto)x100%x100 pkt.
              cena oferty badanej brutto


Komisja dopuści do oceny tylko oferty kompletne, opracowane zgodnie z niniejszą specyfikacją i zaopatrzone we wszystkie wymagane dokumenty.

Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień publicznych w dniu 21.04.2008 nr 81482-2008