Zarządzenie Nr 328/2024 Prezydenta Miasta Przemyśla z dnia 25-07-2024 zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Przemyślu
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz. 609 z późn.zm.) –
zarządza się co następuje:
§ 1. w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Przemyślu stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 245/2019 Prezydenta Miasta Przemyśla z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Przemyślu z późn.zm.
1. § 33 otrzymuje następujące brzmienie: „1. Do zadań Wydziału Spraw Społecznych należy w szczególności:
1) opracowywanie i realizacja gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
2) obsługa i prowadzenie dokumentacji Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
3) udzielanie bieżących informacji o chorobie alkoholowej i możliwościach leczenia osób uzależnionych i członków ich rodzin,
4) prowadzenie poradnictwa i interwencji w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej,opracowywanie, koordynowanie oraz monitorowanie programów z zakresu działań na rzecz osób niepełnosprawnych, m.in. Programu wyrównywania różnic między regionami, w części dotyczącej podmiotów zewnętrznych oraz windykacja należności,
5) koordynowanie spraw dotyczących zadań z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej oraz wydatków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) określanych corocznie na podstawie algorytmu,
6) koordynowanie spraw z zakresu działań podległych jednostek oraz sprawowanie w imieniu Prezydenta nad nimi nadzoru, w tym nad Powiatowym Zespołem ds. Orzekania o Niepełnosprawności,
7) inicjowanie działań zmierzających do ograniczenia bezrobocia we współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy,
8) koordynowanie realizacji programów pomocowych adresowanych m.in. do rodzin wielodzietnych z terenu miasta Przemyśla i rodzin zastępczych oraz innych programów na rzecz społeczności lokalnej,
9) realizacja i koordynowanie programów pomocowych adresowanych do osób starszych, obsługa programu „Gmina Przyjazna Seniorom”, wydawanie Ogólnopolskiej Karty Seniora,
10) obsługa Przemyskiej Rady Seniorów i Przemyskiej Rady Kobiet,
11) przeprowadzanie analizy potrzeb i dostępu mieszkańców Przemyśla do usług farmaceutycznych (aptek), na podstawie aktualnych rozkładów godzin pracy aptek, przekazanych przez podmioty prowadzące apteki na terenie miasta Przemyśla,
12) prowadzenie spraw dot. świadczeń wypłacanych osobom posiadającym Kartę Polaka,
13) realizacja zadań wynikających z ustawy o zdrowiu publicznym, w tym Narodowego Programu Zdrowia i współpraca z podmiotami uczestniczącymi w realizacji tych zadań,
14) współpraca z zakładami opieki zdrowotnej, które nie podlegają miastu i samorządami zawodów medycznych,
15) współpraca z organizacjami pozarządowymi realizującymi zadania z zakresu ochrony i promocji zdrowia, w tym przeprowadzanie badań profilaktycznych,
16) realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, w tym Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego i współpraca z podmiotami uczestniczącymi w realizacji tych zadań,
17) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem lekarzy do stwierdzania zgonu i jego przyczyn oraz wystawiania kart zgonu dla osób zmarłych na terenie miasta Przemyśla,
18) realizacja zadań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, w tym m.in.: prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych, wydawanie zaświadczeń i opinii o spełnianiu wymogów sanitarno-lokalowych, nadzór nad żłobkami i klubami dziecięcymi w zakresie spełniania wymogów ustawowych,
19) przygotowywanie planów prac społecznie użytecznych,
20) sporządzanie dla Prezesa Sądu Rejonowego i rady informacji w sprawie miejsc pracy (nieodpłatnej, kontrolowanej, na cel społeczny) dla osób skazanych i wyznaczanie podmiotów, w których skazani z zakładów karnych wykonują prace; współpraca z Zakładem Karnym w Medyce i Zakładem Karnym w Przemyślu,
21) współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną,
22) planowanie budżetu z zakresu działalności wydziału, sporządzanie sprawozdań z realizacji budżetu, rozliczanie udzielanej dotacji,
23) prowadzenie spraw osób przybywających do Polski jako repatrianci,
24) prowadzenie spraw dotyczących mniejszości narodowych i etnicznych,
25) świadczenie pomocy kombatantom w przygotowaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku emerytur i rent,
26) analiza sytuacji życiowej kombatantów i osób represjonowanych oraz podejmowanie w tym zakresie stosownych inicjatyw,
27) przygotowywanie i przeprowadzanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych w zakresie działalności wydziału, kontrola zadań oraz ich rozliczanie,
28) prowadzenie spraw związanych z obsługą zadania z zakresu administracji rządowej, zleconego do realizacji powiatom, polegającego na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, świadczeniu mediacji oraz edukacji prawnej,
29) prowadzenie systemu teleinformatycznego do obsługi nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej,
30) sporządzanie i aktualizacja listy jednostek nieodpłatnego poradnictwa, dostępnego dla mieszkańców miasta Przemyśla obejmującej m.in. nieodpłatną pomoc prawną i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie,
31) zawieranie z okręgową radą adwokacką i radą okręgowej izby radców prawnych właściwymi dla siedziby władz miasta Przemyśla porozumienia w sprawie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze miasta Przemyśla,
32) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, prowadzenie postępowania w sprawach o cofnięcie, wygaszenie zezwolenia oraz kontrola rynku napojów alkoholowych,
33) naliczanie opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
34) przyjmowanie od przedsiębiorców oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych za rok poprzedni,
35) opracowywanie opinii dla Rady Miejskiej w Przemyślu o planowanej lokalizacji kasyn gry oraz salonów gier bingo.
2. Do zadań koordynatora ds. dostępności należy w szczególności:
1) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miejski w Przemyślu, przygotowywanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonym w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
2) monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego w Przemyślu w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
3) przedstawianie Prezydentowi Miasta Przemyśla bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań,
4) wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.”
2. w § 49 ust.3 pkt.3 skreśla się słowa: „serię i numer dowodu tożsamości lub numer legitymacji służbowej”.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Z up. PREZYDENTA MIASTA
mgr inż. Bartłomiej Barszczak
Zastępca Prezydenta