Wydanie zaświadczenia na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów oraz zgłoszenie zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej na podstawi
Wydanie zaświadczenia na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów oraz zgłoszenie zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej na podstawie ww. ustawy |
Kogo dotyczy
- właścicieli nieruchomości, którzy na mocy ustawy z dnia 20 lipca 2018r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów (Dz. U. z 2020r., poz. 139 z pozn, zm.) nabyli prawo własności. |
Czas realizacji
Wydanie zaświadczenia: -4 miesiące od dnia otrzymania wniosku, -30 dni od dnia otrzymania wniosku uzasadniającego potrzebą dokonania czynności prawnej mającej za przedmiot lokal albo potrzebą ustanowienia odrębnej własności lokalu Zgłoszenie zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej -14 dni od dnia zgłoszenia. |
Wymagane dokumenty
- 4 miesięcy (wzór wniosku określa załącznik do niniejszej karty usługi). - 30 dni wraz z uzasadnieniem (wzór wniosku określa załącznik do niniejszej karty usługi).
|
Opłaty
Opłata skarbowa wynosi:
|
Tryb odwoławczy
Jeżeli właściciel nieruchomości nie zgadza się z zawartą w zaświadczeniu informacją o wysokości i okresie wnoszenia opłaty, dotyczy to również opłaty jednorazowej , może złożyć do Prezydenta Miasta Przemyśla w terminie 2 miesięcy od dnia doręczenia zaświadczenia a w przypadku opłaty jednorazowej doręczenia informacji, wniosek o ustalenie wysokości opłat lub opłaty jednorazowej w drodze decyzji. |
Podstawa prawna
|
Dane urzędu
URZĄD MIEJSKI W PRZEMYŚLU – Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami |
Dane adresowe
Rynek 20, pokój nr 5 - nieruchomości stanowiące własność Gminy Miejskiej Przemyśl pokój nr 8-9 - nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa |
Numery telefonów
(16) 675 21 22 - nieruchomości stanowiące własność Gminy Miejskiej Przemyśl (16) 675 12 84, (16) 675 21 23 - nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa |
Numery faks
(16) 678 64 49 |
Strona BIP
bip.przemysl.pl |
Miejsce składania dokumentów
Kancelaria Ogólna Urzędu Miejskiego w Przemyślu, Rynek 1, 37-700 Przemyśl |
Dni i godziny
poniedziałek, środa – piątek od 730 do 1530, wtorek od 730 do 1600 |
Uwagi
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), Dz.U.UE.L.2016.119.1, informuję, że:
6. W związku z przetwarzaniem przez administratora Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do: - dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji - sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO.
Jednocześnie zgodnie z art. 17 RODO
a) dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane; b) cofnie Pani/Pan zgodę, na której opiera się przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a, i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania; c) wnosi Pani/Pan sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 2 wobec przetwarzania; d) dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem.
a) do celów archiwalnych (art. 5 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach); b) do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; c) do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji. |
Pliki do Pobrania: