Rozpatrywanie skarg
Każdego
2. Skargi posłów na Sejm, senatorów i radnych, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień – także o stanie rozpatrzenia skargi, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia jej wniesienia albo przekazania.
Skarga zawierająca imię i nazwisko (nazwę), adres wnoszącego oraz zwięzły opis treści sprawy.
Zgoda osoby, w interesie której jest składana skarga (w przypadku składania skargi w interesie innej osoby).
Skargi niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Jeżeli z treści skargi nie można należycie ustalić jej przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi bez rozpoznania.
Nie podlega opłacie skarbowej
2. Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.
3. W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, udzielający odpowiedzi może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
- Dział VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256, z późn. zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r.,Nr 5, poz. 46).
- Zarządzenie Prezydenta Miasta Przemyśla Nr 396/2019 z dnia 21 października 2019 r. w sprawie ustalenia szczegółowych zasad organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków, interwencji oraz petycji kierowanych do Urzędu Miejskiego w Przemyślu z późn. zm.
UWAGA !
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Jeżeli z treści skargi nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi bez rozpoznania.
Telefon: +48166752082
e-mail: kancelaria@um.przemysl.pl
Skargę pisemną można:
- złożyć w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego w Przemyślu, Rynek 1 – parter, pok. nr 1
- przesłać pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Przemyślu, Rynek 1 , 37-700 Przemyśl
- przesłać za pośrednictwem faksu: 16 678 64 49
- przesłać pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@um.przemysl.pl
- przesłać za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej urzędu platformy ePUP: /1srwa0y68c/skrytka lub /1srwa0y68c/skrytkaESP
- Skargę można wnieść ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu Miejskiego w Przemyślu; protokół podpisują wnoszący skargę i przyjmujący zgłoszenie.
Ważne! Skargi nie można złożyć telefonicznie.
Poniedziałek - Piątek: 7.30-15.30
Wtorek - 7.30-15.30