WTÓRNIK TABLIC REJESTRACYJNYCH – ZNISZCZENIE, ZGUBIENIE, KRADZIEŻ, W PRZYPADKU TABLIC NIEZGODNYCH Z OBOWIĄZUJĄCYM WZOREM.
Właściciela/i pojazdu
- wydaje pozwolenie czasowe dopuszczające pojazd do ruchu ważne 30 dni oraz tablice rejestracyjne,
- zamawia dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie.
- Wniosek o wydanie nowych tablic lub wtórnika
- Załączniki w oryginale:
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,
- dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika jeżeli wnioskodawca nie występuje osobiście
- W przypadku kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje nowy dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym po:
- oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego;
- przedstawieniu zaświadczenia wydanego przez właściwy organ Policji potwierdzającego zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych.
- W przypadku utraty tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje nowy dowód rejestracyjny pojazdu i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym po:
- oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego,
- złożeniu oświadczenia dotyczącego okoliczności utraty tablic (tablicy) rejestracyjnych
- W przypadku zniszczenia tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje, nowy dowód rejestracyjny pojazdu i zalegalizowane tablice rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym po zwróceniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego i tablic (tablicy) rejestracyjnych.
- W przypadku kradzieży, zgubienia albo zniszczenia dodatkowej tablicy rejestracyjnej, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje wtórnik tej tablicy, po przedstawieniu przez właściciela pojazdu:
- dowodu rejestracyjnego,
- stosownego oświadczenia, że dodatkowa tablica rejestracyjna została skradziona, zgubiona albo zniszczona.
- W przypadkach, o których mowa pkt. A - C, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu może wydać zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne (wtórnik) z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego, po przedstawieniu przez właściciela pojazdu:
- dowodu rejestracyjnego,
- stosownego oświadczenia
Na okres konieczny do wykonania tablicy rejestracyjnej (wtórnika), organ rejestrujący wydaje na wniosek właściciela pojazdu pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne.
- Do wglądu:
- dokument tożsamości,
- dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC.
W przypadku zniszczenia, zgubienia, kradzieży, tablic wydanych po 30 czerwca 2018 możliwe jest wydanie wtórnika pojedynczej tablicy rejestracyjnej albo w komplecie w przypadku tablic wyprodukowanych do dnia 30 czerwca 2018, z uwagi na zmianę czcionki tablic rejestracyjnych.
Uwagi:
Pojazd posiadający oznaczenie tablic niezgodne z obowiązującym wzorem podlega przerejestrowaniu i nadaniu nowego numeru rejestracyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
W przypadku pojazdów samochodowych wyposażonych w dwie tablice, które nie posiadały jeszcze oznaczenia tablic unijnych w postaci flagi Unii Europejskiej po lewej stronie tablicy, a jedynie oznaczenie z flagą Polski, nie ma możliwości złożenia wniosku o wydanie wtórnika tylko jednej z takich tablic. Właściciel pojazdu jest w takim wypadku zobowiązany do złożenia wniosku o wydanie wtórnika dwóch tablic rejestracyjnych.
Opłata komunikacyjna w wysokości:
- Dla samochodów:
- 52,50 zł + 0,50 zł opłata ewidencyjna, w przypadku wnioskowania o wydanie wtórnika jednej tablicy
- 92,50 zł + 0,50 zł opłata ewidencyjna, w przypadku wnioskowania o wydanie wtórnika dwóch tablic rejestracyjnych
- Dla motocykli, ciągników rolniczych, pojazdów samochodowych innych (quadów) oraz przyczep:
- 52,50 zł + 0,50 zł opłata ewidencyjna
- Dla motorowerów:
- 42,50 zł + 0,50 zł opłata ewidencyjna
Opłata skarbowa
- 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2022.988 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r.
w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U.2017.2355 ze zm.). - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U.2019. 2130 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r.
w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów oraz ich wtórników (Dz.U.2019.1840 ze zm). - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 marca 2016 r. w sprawie wysokości opłat za kartę pojazdu oraz jej wtórnik (Dz.U.2016.457).
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 2 kwietnia 2022 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów
i Kierowców (Dz.U. 2022.738) - Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz.U.
2022.621 ze zm). - Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2021.1923 ze zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2021.735 ze zm).
Rejestracja pojazdów tel. +48166782183, +48166752002
Wydawanie dowodów rej. tel. +48166752003
e-mail:
Urząd czynny w godz. pn - pt 7.30 - 15.30
z wyjątkiem wtorków 7.30 – 16.00
Godziny przyjęć interesantów: pn - pt 7.30 - 15.00
z wyjątkiem wtorków 7.30 – 15.30 co jest związane
z godzinami pracy kasy tut. Urzędu.
pliki d pobrania: