Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu WCAG
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Biuro Rzeczy Znalezionych

BIURO RZECZY ZNALEZIONYCH

Urząd Miejski w Przemyślu
37-700 Przemyśl
ul. Rynek 1

Wydział Organizacyjny
I piętro pokój nr 10
tel. (016) 675 21 00

Biuro pełni dyżur w godzinach pracy urzędu

Podstawą funkcjonowania Biura Rzeczy Znalezionych jest ustawa o rzeczach znalezionych z dnia 20 lutego 2015r. (Dz. U z 2015 poz. 397) oraz Kodeks Cywilny (art. 187 i 189).

Do Biura Rzeczy znalezionych przyjmowane są rzeczy, które posiadają wartość, za wyjątkiem:

  • rzeczy znalezionych w budynkach publicznych lub innych budynkach i pomieszczeniach otwartych dla publiczności, a także w środkach transportu publicznego - znalazca zobowiązany jest wówczas oddać rzecz zarządcy budynku lub pomieszczenia albo zarządcy środka transportu publicznego,
  • dowodów osobistych - znaleziony dokument należy przekazać najbliższemu organowi gminy,
  • paszportów - dokument należy przekazać najbliższemu organowi paszportowemu, Policji lub innemu organowi administracji publicznej,
  • sprzętu i ekwipunku wojskowego oraz dokumentów wojskowych, broni, amunicji, materiałów wybuchowych, aparatury radiowo-badawczej - znalazca zobowiązany jest oddać rzeczy (lub zgłosić znalezienie w przypadku materiałów niebezpiecznych) na najbliższym posterunku policji.

Osoby oddające znalezione rzeczy do biura wypełniają krótki formularz, który jest potwierdzeniem przyjęcia rzeczy znalezionej.

 

  • Osoby, które znajdą na liście zgubione przez siebie przedmioty mogą je odebrać pod warunkiem dokładnego określenia ich wyglądu,
  • przedstawienia okoliczności w jakich rzecz została zagubiona oraz cech świadczących, że przedmiot jest ich własnością.
  • Wymagane jest również okazanie dowodu osobistego lub dokumentu stwierdzającego tożsamość właściciela rzeczy zagubionej.

 

Wykaz rzeczy znajdujących się w Biurze Rzeczy Znalezionych w Przemyślu: