Podział nieruchomości
Karta usługi
Nazwa karty usługi
Podziały nieruchomości |
Kogo dotyczy
Właściciel, współwłaściciele, wieczysty użytkownik, współużytkownicy wieczyści nieruchomości |
Czas realizacji
Zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. – kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023r., poz. 775 ze zm.) |
Wymagane dokumenty
Do wniosku w sprawie zaopiniowania wstępnego projektu podziału nieruchomości, należy dołączyć:
- dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, - wypis z rejestru gruntów i kopię mapy ewidencyjnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi, - wstępny projekt podziału nieruchomości - 3 egz. - decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli wydana była przed dniem złożenia wniosku o zatwierdzenie podziału nieruchomości - pełnomocnictwo (oryginał lub potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia) oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej od ww. pełnomocnictwa (opłacie skarbowej nie podlega pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest inny podmiot zwolniony z opłaty)
Po uzyskaniu postanowienia opiniującego pozytywnie proponowany podział nieruchomości, do wniosku w sprawie zatwierdzenia podziału nieruchomości, należy dołączyć:
- protokół z przyjęcia granic nieruchomości, - wykaz zmian gruntowych z mapą projektu podziału (co najmniej 4 egz.) - wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w katastrze nieruchomości jest inne niż dokumenty te podlegają przyjęciu do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego - w odniesieniu do nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, do wniosku należy dodatkowo dołączyć pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na podział tej nieruchomości.
Jeżeli w wyniku podziału nieruchomości, następuje również podział usytuowanego na tej nieruchomości budynku, do wniosku o podział nieruchomości należy dołączyć dokumentację obejmującą rzuty kondygnacji budynku przez który projektowany jest podział nieruchomości, |
Opłaty
Wniosek nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 lit. h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej |
Tryb odwoławczy
Na postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału nieruchomości służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego Na decyzję w sprawie podziału nieruchomości służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, ul. Borelowskiego 1, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Przemyśla, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji |
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. – o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 t.j ze zm.) oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. – w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. Nr 268 poz. 2663) |
Dane urzędu
|
Dane adresowe
|
Numery telefonów
|
Numery faks
|
Uwagi
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), Dz.U.UE.L.2016.119.1, zwanym dalej RODO informujemy, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Przemyśla, Rynek 1, kontakt e-mail pod adresem: ;
w Urzędzie Miejskim w Przemyślu wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się pod numerem telefonu: 16 675 21 14 lub adresem e- mail: ;
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, d, e lub art. 9 ust. 2 lit. a, b, c, d, h, i, j ogólnego rozporządzenia j/w o ochronie danych, a także na podstawie ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2020 r. poz. 276 t.j. ze zm.), w ramach realizacji zadań gminnych i powiatowych wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w celu załatwienia niniejszej sprawy;
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być tylko podmioty uprawnione do odbioru Pani/Pana danych, w tym państw trzecich, w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, przez okres wynikający z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r.
w związku z przetwarzaniem przez administratora Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
w przypadku uznania, iż przetwarzanie przez Urząd Miejski w Przemyślu Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, telefon: 22 860 70 86);
decyzje podejmowane wobec Pani/Pana danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym nie zastosujemy wobec nich profilowania;
Pani/Pana dane są niezbędne do realizacji celu załatwienia Pani/Pana sprawy; niepodanie tych danych będzie skutkowało niemożliwością realizacji celu załatwienia sprawy.
Jednocześnie zgodnie z art. 17 RODO:
do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji. |
Strona BIP
bip.przemysl.pl |
Miejsce składania dokumentów
Urząd Miejski w Przemyślu, 37-700 Przemyśl, Rynek 1 |
Dni i godziny
poniedziałek, środa, czwartek, piątek w godzinach 730 - 1530 wtorek w godzinach 730 - 1600 |