AR.2 - Zgoda na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych
Karta usługi – AR.2
Zgoda na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych
Kogo dotyczy
Obywateli i przedsiębiorców.
Czas realizacji
Załatwianie sprawy zgodnie z treścią artykułu 35 i 36 Kodeksu Postępowania Administracyjnego tj. w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
W sprawach szczególnie skomplikowanych termin rozpatrzenia sprawy wynosi 2 miesiące.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udzielenie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno – budowlanych (wzór wniosku określa załącznik)
- Charakterystykę obiektu oraz w miarę potrzeby projekt zagospodarowania działki lub terenu, a jeżeli odstępstwo mogłoby mieć wpływ na środowisko lub nieruchomości sąsiednie - również projekty zagospodarowania tych nieruchomości, z uwzględnieniem istniejącej i projektowanej zabudowy.
- Szczegółowe uzasadnienie konieczności wprowadzenia odstępstwa.
- Propozycje rozwiązań zamiennych.
- Pozytywną opinię wojewódzkiego konserwatora zabytków w zakresie wnioskowanego odstępstwa - w odniesieniu do obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków lub do gminnej ewidencji zabytków oraz innych obiektów budowlanych usytuowanych na obszarach objętych ochroną konserwatorską.
- W przypadku odstępstwa od przepisów dotyczących bezpieczeństwa pożarowego:
- ekspertyzę rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych oraz
- postanowienie wyrażające zgodę na zastosowanie rozwiązań zamiennych w stosunku do wymagań ochrony przeciwpożarowej, o którym mowa w art. 6a ust. 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej - w przypadku obiektów budowlanych istotnych ze względu na konieczność zapewnienia ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 6g ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej.
- W przypadku odstępstw dotyczących wymagań higienicznych i zdrowotnych - pozytywną opinię w zakresie proponowanych rozwiązań państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego.
- W przypadku działania przez pełnomocnika albo prokurenta – pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy albo dokument stwierdzający udzielenie prokury. Dokumentem stwierdzającym udzielenie prokury może być również odpis aktualny z KRS (wydany w sądzie albo pobrany samodzielnie zgodnie z art. 4 ust. 4aa ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym).
- W przypadku składania wniosku przez podmiot nie podlegający obowiązkowi wpisu w KRS – dokumenty potwierdzające sposób reprezentacji wnioskodawcy /oryginał lub odpis poświadczony za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym.
Opłaty
W przypadku składania zgłoszenia przez pełnomocnika należy uiścić opłatę skarbową w kwocie 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Opłatę skarbową można uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Przemyślu, ul. Wodna 11,
we wpłatomatach (ul. Wodna 11, Rynek 1) lub na konto UM w Przemyślu, którego numer dostępny jest na stronie internetowej bip.przemysl.pl
Tryb odwoławczy
Na postanowienie o udzieleniu bądź odmowie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych zażalenie nie przysługuje. Postanowienie, na które nie służy zażalenie strona może zaskarżyć tylko w odwołaniu od decyzji o pozwoleniu na budowę (art. 142 k.p.a.).
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021. poz. 2351, z późn.zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021 poz. 1923, z późn.zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 poz. 735, z późn. zm.)
Dane urzędu:
URZĄD MIEJSKI W PRZEMYŚLU
Dane adresowe
ul. Ratuszowa 1 (II piętro), 37-700 PRZEMYŚL
Numery telefonów
16 675 20 44, 16 675 20 54, 16 675 20 49, 16 675 20 57
Adres email
Uwagi
Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. 2019 r., poz. 1781 z późniejszymi zmianami) Administratorem Danych Osobowych jest Prezydent Miasta Przemyśla, 37-700 Przemyśl, Rynek 1. Dane osobowe strony zbierane są
w celu prowadzenia ww. postępowania administracyjnego. Stronie przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich poprawiania.
Strona BIP
Miejsce składania dokumentów
KANCELARIA OGÓLNA, RYNEK 1, PARTER
37-700 PRZEMYŚL
Dni i godziny
Godziny urzędowania:
Poniedziałek, środa - piątek w godz. 7.30 do 15.30, we wtorki od godz. 7.30 do godz. 16.
Załączniki:
1._Karta_uslugi_-_Zgoda_na_odstepstwo_od_przepisow_techniczno_-_budowlanych.docx (32,92KB)
2.Wniosek_o_udzielenie_zgody_na_odstepstwo_od_przepisow_techniczno_budowlanych.doc (46,00KB)