Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

POL.11 - ulgi ustawowe w podatku rolnym

KARTA USŁUGI

URZĄD MIEJSKI W PRZEMYŚLU

Rynek 1, 37-700 Przemyśl, tel. 16/675 21 52, fax. 16/678 64 49

www.przemysl.pl, e-mail: kancelaria@um.przemysl.pl

godziny urzędowania: od godz. 730 do 1530, we wtorki od godz. 730 do 1600

ZASTOSOWANIE ULG I ZWOLNIEŃ USTAWOWYCH W PODATKU ROLNYM

WYMAGANE DOKUMENTY ORAZ MIEJSCE ICH ZŁOŻENIA

    1. Odręczny wniosek o zastosowanie zwolnienia, ulgi lub na druku WPOL-5. (wniosek do pobrania na stronie internetowej) oraz w przypadku:

  1. utworzenia nowego gospodarstwa rolnego lub powiększenie już istniejącego do powierzchni nieprzekraczającej 100ha:

    • Kopia umowy dzierżawy potwierdzona za zgodność z oryginałem – w przypadku trwałego zagospodarowania gruntów,

    • Kopia aktu notarialnego potwierdzona za zgodność z oryginałem – w przypadku kupna gruntów,

    • Oświadczenie (do pobrania na stronie internetowej),

    • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub w rybołówstwie inna niż pomoc de minimis (formularz do pobrania na stronie internetowej),

  2. powstania gospodarstwa rolnego z zagospodarowania nieużytków – na okres 5 lat, licząc od roku następnego po zakończeniu zagospodarowania:

Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub w rybołówstwie inna niż pomoc de minimis (formularz do pobrania na stronie internetowej),

  1. ulgi inwestycyjnej:

  2. zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych wraz z rachunkami lub ich uwierzytelnionymi odpisami, stwierdzającymi wysokość tych wydatków (oryginał do wglądu),

  3. zaświadczenie z nadzoru budowlanego o zakończeniu inwestycji,

  4. Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy publicznej na wskazaną inwestycję,

  5. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis (formularz do pobrania na stronie internetowej),

 

  1. Pełnomocnictwo - w przypadku załatwiania spraw podatnika przez osoby trzecie.

  2. Miejsce złożenia dokumentów: Kancelaria Ogólna Urzędu Miejskiego w Przemyślu (parter - pok. nr 1); tel. 16/678-68-20.

OPŁATY

  1. Opłata skarbowa od pełnomocnictwa niepodlegającego zwolnieniu – 17,00 zł,

  2. Miejsce płatności:

kasa Urzędu Miejskiego, ul. Wodna 11, pok. Nr 111 lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Przemyślu – nr rachunku na stronie internetowej.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ URZĄD

Do miesiąca czasu od wszczęcia postępowania a w sprawie szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy.

SPOSÓB ODWOŁANIA

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, ul. Borelowskiego 1, za pośrednictwem organu podatkowego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

PODSTAWA PRAWNA

  1. Ustawa z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym (jedn. tekst: Dz. U.
    z 2017r. poz. 1892 z późn. zm.).

  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (jedn. tekst: Dz. U. z 2018r., poz. 1044 z późn. zm.),

  3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007r. Nr 187 poz. 1330).

  4. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (jedn. tekst: Dz. U. z 2019r., poz. 900 z późn. zm.),

  5. Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (jedn. tekst: Dz. U z 2018r., poz. 362, z późn. zm.),

  6. Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352/1 z dnia 24 grudnia 2013r.),

  7. Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352/9 z dnia 24 grudnia 2013r.).

Podstawa prawna: art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46 WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1).

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych jest Prezydent Miasta Przemyśla, z siedzibą w Przemyślu przy Rynek 1, tel. 16 6752152, e-mail: .

  2. W Urzędzie Miejskim w Przemyślu wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się pod numerem telefonu 16 675 2114 lub adresem e-mail: .

  3. Pana/i dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zadań związanych z wykreśleniem hipoteki na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych oraz ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece.

  4. Pana/i dane osobowe mogą być przekazywane innym organom i podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

  5. Pana/i dane osobowe będą przetwarzane przez 5 lat, czyli okres wynikający z kategorii archiwalnej(okres przechowywania dokumentacji) ustalony w zał. Nr 3 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

  6. Posiada Pan/i prawo dostępu do treści swoich danych osobowych i ich poprawiania, sprostowania, usunięcia i prawo do cofnięcia zgody w zakresie w jakim dane udzielone zostały dobrowolnie.

  7. Ma Pan/i prawo wniesienia skargi do Prezesa Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie Pana/i danych osobowych naruszałoby przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.

  8. Podanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym. Jest Pan/i zobowiązany/a do podania swoich danych osobowych, których zakres wynika z przepisów prawa, a konsekwencją niepodania danych będzie pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia.

WYDZIAŁ PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH

ul. Wodna 11, pok. Nr 103 i 104,

tel. 16/675 20 05 i 675-20-14

DOCformularz-pomoc-inna-niz-pomoc-de-miimis-w-rolnictwie-i-rybolowstwie.doc (61,50KB)
DOCoswiadczenie-nabywcy-gruntow.doc (49,00KB)
DOCwnisek-na-ulge-w-podatku-rolnym.doc (58,00KB)

PDFKlauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych.pdf (543,24KB)

PDFformularz - pomoc inna niż pomoc deminimis w rolnictwie i rybołóstwie - aktualny wzór.pdf (223,00KB)