Odszkodowania za nieruchomości przejęte pod drogi
Do pobrania: karta_uslug__wniosek_odszk._za_drogi_załącznik.docx (13,17KB)
Karta usługi
Nazwa karty usługi
ODSZKODOWANIA ZA NIERUCHOMOŚCI PRZEJĘTE POD DROGI PUBLICZNE:
|
Kogo dotyczy
Właścicieli nieruchomości przejętych na rzecz Skarbu Państwa lub gminy pod drogi publiczne |
Czas realizacji
Do karty usług pkt. 1: - zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023r., poz. 775 ze zm.), Do karty usług pkt. 2; - zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania |
Wymagane dokumenty
Do karty usług pkt. 1: - wniosek do Prezydenta Miasta Przemyśla wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej (dotyczy przypadku, gdy nie dojdzie do uzgodnień pomiędzy właścicielem /użytkownikiem wieczystym a właściwym organem, co do wysokości odszkodowania) Do karty usług pkt. 2; - nie wymaga złożenia wniosku o wydanie decyzji ustalającej odszkodowanie (postępowanie prowadzi się z urzędu). |
Opłaty
1. Wydanie decyzji zwolnione z opłaty skarbowej, 2. 17,00 zł - za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury). Nie dotyczy dokumentu poświadczonego notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów oraz pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu. |
Tryb odwoławczy
Do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Przemyśla, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji |
Podstawa prawna
Do karty usług pkt. 1: 1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2021 r. poz. 1899 t.j. ze zm.). 2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2022r. poz. 2000 ze zm.). 3. Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych |
Dane urzędu
|
Dane adresowe
|
Numery telefonów
|
Numery faks
|
Uwagi
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), Dz.U.UE.L.2016.119.1, zwanym dalej RODO informujemy, że:
decyzje podejmowane wobec Pani/Pana danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym nie zastosujemy wobec nich profilowania; Pani/Pana dane są niezbędne do realizacji celu załatwienia Pani/Pana sprawy; niepodanie tych danych będzie skutkowało niemożliwością realizacji celu załatwienia sprawy. Jednocześnie zgodnie z art. 17 RODO:
|
Strona BIP
Miejsce składania dokumentów
|
Dni i godziny
poniedziałek, środa, czwartek, piątek w godzinach 730 - 1530 wtorek w godzinach 730 - 1600 |
Do pobrania: karta_uslug__wniosek_odszk._za_drogi_załącznik.docx (13,17KB)