Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wys. 33.000.000,00 PLN

PL-Przemyśl: Usługi udzielania kredytu
2011/S 66-107333
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Usługi
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
I.1)NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE
Gmina Miejska - Prezydent Miasta Przemyśla
Rynek 1
Do wiadomości: Jerzy Buczkowski
37-700 Przemyśl
POLSKA
Tel. +48 166752038
E-mail: przetarg@um.przemysl.pl
Faks +48 166752038
Adresy internetowe
Ogólny adres instytucji zamawiającej www.przemysl.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
I.2)RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
Sprawy gospodarcze i finansowe
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)OPIS
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 33 000 000,00 PLN.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 6
Główne miejsce świadczenia usług Przemyśl.
II.1.3)Ogłoszenie dotyczy
Zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego wypłacanego w transzach do kwoty 33 000 000,00 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów - I część.
2. Szczegółowe warunki zamówienia:
2.1. Warunki zamówienia
a) okres kredytowania i data spłaty całości kredytu– od daty zawarcia umowy do dnia 31.12.2021 r.,
b) okres karencji przy spłacie kredytu – do 31.12.2011 r.,
c) Zamawiający nie dopuszcza pobrania przez wykonawcę prowizji przygotowawczej ani żadnych innych opłat związanych z realizacją umowy o udzielenie kredytu,
d) bazowa stopa oprocentowania oparta będzie na stawce WIBOR 1M ustalonej w ostatnim dniu roboczym przed rozpoczęciem okresu odsetkowego powiększonej o marżę wykonawcy,
e) marża wykonawcy jest stała w okresie obowiązywania umowy,
f) realizacja dyspozycji Zamawiającego następować będzie w formie bezgotówkowej, bez odrębnego wniosku na wskazany rachunek budżetu miasta Przemyśla w pięciu transzach w raz z datą postawienia każdej transzy kredytu do dyspozycji Zamawiającego:
— pierwsza transza – 5 710 000,00 PLN – 25.5.2011 r.,
— druga transza - 9 674 000,00 PLN – 10.6.2011 r.,
— trzecia transza – 5 471 000,00 PLN – 10.7.2011 r.,
— czwarta transza – 4 471 000,00 PLN – 10.8.2011 r.,
— piąta transza - 7 674 000,00 PLN – 10.9.2011 r.,
Kwota nie wykorzystana w okresie postawienia do dyspozycji danej transzy może być wykorzystana przez Zamawiającego w okresie postawienia do dyspozycji następnej transzy.
g) Waluta kredytu – PLN,
h) spłata kredytu nastąpi:
1) spłata kredytu będzie następowała miesięcznie w 120 następujących po sobie równych ratach kapitałowych w kwocie 275 000,00 PLN w okresie od 31.1.2012 r. do 31.12.2021r.,
2) odsetki płatne będą miesięczne od faktycznie wykorzystanych środków, do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 dni w roku (płatność pierwszych odsetek od wykorzystanego kredytu 31.5.2011r.),
3) spłata odsetek będzie następowała w ostatnim dniu kalendarzowym każdego miesiąca, a jeżeli ostatni dzień kalendarzowy przypada na dzień ustawowo wolny od pracy spłata odsetek będzie następowała w następnym dniu roboczym,
i) uruchomienie środków następować będzie sukcesywnie na podstawie dyspozycji płatniczych Zamawiającego w terminie 2 dni od daty dyspozycji przy czym ostania transza – 10.09.2011r.,
j) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania w części kredytu (w tym w transzach) bez ponoszenia dodatkowych opłat, (Wykonawca nie będzie pobierał odsetek i innych opłat od niewykorzystanej części kredytu),
k) Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, jak również zmian podanych w ppkt.f terminów postawienia transz kredytu do dyspozycji Zamawiającego,
l) zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową do kwoty 33 000 000,00 PLN,
2.2. Wykonawca dołączy do oferty harmonogram spłaty zadłużenia zawierający następujące pozycje: nr raty, data spłaty, kwota raty, kapitał pozostający do spłaty w określonym w niniejszej specyfikacji okresie kredytowania, który jednocześnie będzie załącznikiem do umowy o udzielenie kredytu.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłat kredytu i wcześniejszą spłatę kredytu na warunkach jak w pkt.2.1 lit.”j” niniejszej specyfikacji.
2.3. Informacja dotycząca sytuacji finansowej miasta dostępna jest na stronie internetowej www.przemysl.pl w zakładce BIP – Finanse i majątek (budżet, sprawozdania finansowe) a uchwały Rady Miejskiej w zakładce BIP Prawo uchwały VI kadencja 2011.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
66113000
II.1.7)Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Nie
II.1.8)Podział na części
Nie
II.1.9)Dopuszcza się składanie ofert wariantowych
Nie
II.2)WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres
8 755 348 PLN
II.2.2)Opcje
II.3)CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Rozpoczęcie 25.5.2011. Zakończenie 31.12.2021
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje
30 000,00 PLN
III.1.2)Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących
2. 1. Warunki zamówienia
a) okres kredytowania i data spłaty całości kredytu– od daty zawarcia umowy do dnia 31.12.2021r.,
b) okres karencji przy spłacie kredytu – do 31.12.2011 r.,
c) Zamawiający nie dopuszcza pobrania przez wykonawcę prowizji przygotowawczej ani żadnych innych opłat związanych z realizacją umowy o udzielenie kredytu,
d) bazowa stopa oprocentowania oparta będzie na stawce WIBOR 1M ustalonej w ostatnim dniu roboczym przed rozpoczęciem okresu odsetkowego powiększonej o marżę wykonawcy,
e) marża wykonawcy jest stała w okresie obowiązywania umowy,
f) realizacja dyspozycji Zamawiającego następować będzie w formie bezgotówkowej, bez odrębnego wniosku na wskazany rachunek budżetu miasta Przemyśla w pięciu transzach w raz z datą postawienia każdej transzy kredytu do dyspozycji Zamawiającego:
— pierwsza transza – 5 710 000,00 PLN – 25.5.2011 r.,
— druga transza - 9 674 000,00 PLN – 10.6.2011 r.,
— trzecia transza – 5 471 000,00 PLN – 10.7.2011 r.,
— czwarta transza – 4 471 000,00 PLN – 10.8.2011 r.,
— piąta transza - 7 674 000,00 PLN – 10 wrzesień 2011 r.
Kwota nie wykorzystana w okresie postawienia do dyspozycji danej transzy może być wykorzystana przez Zamawiającego w okresie postawienia do dyspozycji następnej transzy.
g) Waluta kredytu – PLN,
h) spłata kredytu nastąpi:
1) spłata kredytu będzie następowała miesięcznie w 120 następujących po sobie równych ratach kapitałowych w kwocie 275 000,00 PLN w okresie od 31.1.2012 r. do 31.12.2021r.,
2) odsetki płatne będą miesięczne od faktycznie wykorzystanych środków, do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 dni w roku (płatność pierwszych odsetek od wykorzystanego kredytu 31.5.2011 r.),
3) spłata odsetek będzie następowała w ostatnim dniu kalendarzowym każdego miesiąca, a jeżeli ostatni dzień kalendarzowy przypada na dzień ustawowo wolny od pracy spłata odsetek będzie następowała w następnym dniu roboczym,
i) uruchomienie środków następować będzie sukcesywnie na podstawie dyspozycji płatniczych Zamawiającego w terminie 2 dni od daty dyspozycji przy czym ostania transza – 10.9.2011 r.,
j) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania w części kredytu (w tym w transzach) bez ponoszenia dodatkowych opłat, (Wykonawca nie będzie pobierał odsetek i innych opłat od niewykorzystanej części kredytu),
k) Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, jak również zmian podanych w ppkt.f terminów postawienia transz kredytu do dyspozycji Zamawiającego,
l) zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową do kwoty 33 000 000,00 PLN,
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie
Nie dotyczy.
III.1.4)Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia
Nie
III.2)WARUNKI UDZIAŁU
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, banki (instytucje kredytowe) działające zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29.8.1997 r. Prawo bankowe (tekst jednolity Dz.U. z 2002r. nr 72 poz.665 z późn. zm.) którzy spełniają warunki art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z 25.6.2010 r. Dz. U. Nr 113 poz. 759) dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeśli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku.
Wykonawca na potwierdzenie tego warunku przedłoży dokumenty o których mowa w rozdz. 3 pkt. 1.2 SIWZ.
2) posiadania wiedzy i doświadczenia;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej;
Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów załączonych do oferty.
2. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24 ust.1 ustawy Pzp.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku:
Wykonawca potwierdzi spełnienie tego warunku przedkładając oświadczenie i dokumenty o których mowa w rozdz.3 pkt.2 pkt. 1 do 6 a z treści których wynikać będzie, brak podstaw do wykluczenia wykonawcy.
3. Zamawiający wykluczy Wykonawcę również w przypadku, kiedy w trakcie postępowania wystąpią przesłanki zawarte w art.24 ust. 2 ustawy Pzp.
4. Zamawiający nie zastrzega, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy w których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
Rozdział 3.
Oświadczenia lub dokumenty jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust.1 ustawy Pzp. Zamawiający żąda złożenia:
1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 2 (A lub B odpowiednio).
2) Zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w ar. 36 ustawy Prawo bankowe lub dokumenty równoważne.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp wykonawca składa następujące dokumenty:
1) oświadczenie o braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp – załącznik nr 2A do SIWZ, albo przez Pełnomocnika reprezentującego Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - załącznik Nr 2 B do SIWZ,
2) aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy,
3) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
4) aktualnego zaświadczenia z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
5) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 do 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
6) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 cyt. powyżej ustawy dotyczącej odpowiedzialności podmiotu zbiorowego zgodnie z przepisami o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3. Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP, zamiast dokumentu, o którym mowa w:
a) punkcie 2.2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) punkcie 2. 3 i 2.4 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek za ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
c) punkcie 2.5 składa zaświadczenie z właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie ustalonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 uPzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
d) punkcie 2.6 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się tych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania – wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w ppkt. 1 lit. a, b, c, d.
4. Inne dokumenty:
1) wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy Formularz oferty według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do SIWZ
2) pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę o ile osoba reprezentująca wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jej reprezentacji we właściwym rejestrze.
3) pełnomocnictwo o którym mowa w pkt.5,
4) dowód wpłaty wadium,
5) harmonogram spłaty kredytu (koszty kredytu).
5. W przypadku składania oferty, przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, pełnomocnictwo/upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie, z wymogami ustawowymi w oryginale, ma być podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców a w przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa ma być ona potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem. Wymagane oświadczenie jak w pkt. 1.1 w imieniu wykonawców składa pełnomocnik, o którym mowa powyżej, natomiast pozostałe dokumenty – pkt. 2.2 do 2.6 wykonawcy składają odrębnie oświadczenie, o którym mowa w pkt 2.1 wykonawcy składają oddzielnie lub w ich imieniu składa pełnomocnik.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Nie dotyczy.
III.2.3)Zdolność techniczna
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Nie dotyczy.
III.2.4)Zamówienia zastrzeżone
Nie
III.3)SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI
III.3.1)Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu
Nie
III.3.2)Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi
Nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1)RODZAJ PROCEDURY
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna
Nie
IV.3)INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
Nie
IV.3.3)Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów 11.5.2011 - 15:00
Dokumenty odpłatne
podać cenę 50,00 PLN
Warunki i sposób płatności: Przelew.
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
12.5.2011 - 10:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w dniach 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 12.5.2011 - 11:30
Miejsce
Urząd Miejski w Przemyślu Rynek 1, sala 19, POLSKA.
SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
VI.1)JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ
Nie
VI.2)ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH
Nie
VI.3)INFORMACJE DODATKOWE
VI.4)PROCEDURY ODWOŁAWCZE
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
VI.4.2)Składanie odwołań
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
VI.5)DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:
31.3.2011