Wniosek o zameldowanie, wymeldowanie lub anulowanie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej
- Osoby ubiegającej się o zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej (w przypadku braku możliwości zameldowania się na druku zgodnie z art. 28 ustawy o ewidencji ludności) na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące.
- Właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu ubiegającego się o wymeldowanie osoby z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące.
- Właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu ubiegającego się o anulowanie zameldowania osoby dokonanego na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące.
Osoba ubiegająca się o zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej powinna złożyć n/w dokumenty:
- wniosek o zameldowanie z podaniem przyczyny niemożliwości dokonania zameldowania na stosownym druku oraz wskazaniem właściciela lub najemcy mieszkania w którym ma nastąpić zameldowanie,
- wypełniony druk meldunkowy: zgłoszenie pobytu stałego lub zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące,
- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.
Właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu ubiegający się o wymeldowanie osoby z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące powinien złożyć:
- podanie ze szczególnym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia lokalu oraz aktualnego miejsca pobytu lub pracy osoby, która ma być wymeldowana,
- aktualny tytuł prawny do lokalu (umowa najmu, akt własności, odpis z księgi wieczystej - elektroniczny wydruk z księgi wieczystej) – kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem,
- wyrok orzekający eksmisję, protokół z wykonanej eksmisji, protokół z przekazania lokalu – kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem,
- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.
Właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu ubiegający się o anulowanie zameldowania osoby dokonanego na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące powinien złożyć:
- podanie o anulowanie zameldowania ze wskazaniem przyczyn,
Opłata skarbowa wynosi:
- 10,00 zł za wydanie decyzji,
- 17,00 zł. - (w przypadku działania przez pełnomocnika).
- Z w/w opłaty zwolnione jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłata skarbowa płatna jest gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Przemyślu ul. Wodna 11
lub bezgotówkowo na konto: Rachunki Bankowe Urzędu Miejskiego w Przemyślu
Opłata skarbowa podlega zwrotowi, w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek strony.
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021 r., poz. 510).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r.,poz. 735).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r., poz. 1546).
Miejsce składania dokumentów: Kancelaria Ogólna Urzędu: 37-700 Przemyśl, Rynek 1
Tel.: +48166786820
Fax: +48166786449
e-mail: kancelaria@um.przemysl.pl
e-Puap: /1srwa0y68c/skrytka lub /1srwa0y68c/SkrytkaESP
Poniedziałek: 7.30 – 15.30
Wtorek: 7.30 – 16.00
Środa: 7.30 – 15.30
Czwartek: 7.30 – 15.30
Piątek: 7.30 – 15.30
Wniosek o wymeldowanie.doc (41,00KB)