Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wniosek o zameldowanie, wymeldowanie lub anulowanie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej

Nazwa usługi:
Wniosek o zameldowanie, wymeldowanie lub anulowanie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej
Kogo dotyczy:
  1. Osoby ubiegającej się o zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej (w przypadku braku możliwości zameldowania się na druku zgodnie z art. 28 ustawy o ewidencji ludności) na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące.
  2. Właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu ubiegającego się o wymeldowanie osoby z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące.
  3. Właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu ubiegającego się o anulowanie zameldowania osoby dokonanego na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące.
Uwagi:
-
Czas realizacji usługi:
W ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 KPA z przyczyn niezależnych od organu orzekającego.
Wymagane dokumenty:

Osoba ubiegająca się o zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej powinna złożyć n/w dokumenty:

  • wniosek o zameldowanie z podaniem przyczyny niemożliwości dokonania zameldowania na stosownym druku oraz  wskazaniem właściciela lub najemcy mieszkania w którym ma nastąpić zameldowanie,
  • wypełniony druk meldunkowy: zgłoszenie pobytu stałego lub zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące,
  • potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

Właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu ubiegający się o wymeldowanie osoby z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące powinien złożyć:

  • podanie ze szczególnym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia lokalu oraz aktualnego miejsca pobytu lub pracy osoby, która ma być wymeldowana,
  • aktualny tytuł prawny do lokalu (umowa najmu, akt własności, odpis z księgi wieczystej - elektroniczny wydruk z księgi wieczystej) – kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem,
  • wyrok orzekający eksmisję, protokół z wykonanej eksmisji, protokół z przekazania lokalu – kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem,
  • potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

Właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu ubiegający się o anulowanie zameldowania osoby dokonanego na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące powinien złożyć:

  • podanie o anulowanie zameldowania ze wskazaniem przyczyn,
Opłaty:

Opłata skarbowa wynosi:

  • 10,00 zł za wydanie decyzji,
  • 17,00 zł. - (w przypadku działania przez pełnomocnika).
  •  Z w/w opłaty zwolnione jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

 

Opłata skarbowa płatna jest gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Przemyślu ul. Wodna 11
lub bezgotówkowo na konto: Rachunki Bankowe Urzędu Miejskiego w Przemyślu

Opłata skarbowa podlega zwrotowi, w przypadku wydania decyzji umarzającej postępowanie. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek strony.

Tryb odwoławczy:
Od decyzji wydanej w pierwszej instancji stronie służy odwołanie do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Przemyśla w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Podstawa prawna::
  1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021 r., poz. 510).
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r.,poz. 735).
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r., poz. 1546).
Wydział realizujący usługę:
Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
Adres Wydziału:
37-700 Przemyśl | Rynek 1 | pok. 29 II piętro
Telefon:

Miejsce składania dokumentów: Kancelaria Ogólna Urzędu: 37-700 Przemyśl, Rynek 1

Tel.: +48166786820
Fax: +48166786449

e-mail: kancelaria@um.przemysl.pl
e-Puap: /1srwa0y68c/skrytka lub /1srwa0y68c/SkrytkaESP

Godziny pracy::

Poniedziałek: 7.30 – 15.30
Wtorek: 7.30 – 16.00
Środa: 7.30 – 15.30
Czwartek: 7.30 – 15.30
Piątek: 7.30 – 15.30

E-Usługa:
-

DOCWniosek o wymeldowanie.doc (41,00KB)