Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Projekt Nr 50/2011 uchwały Rady Miejskiej w Przemyślu w sprawie nadania statutu Biura Rozwoju Miasta Przemyśla

PROJEKT
Nr 50/2011
Uchwała Nr ……../2011
Rady Miejskiej w Przemyślu
z dnia ………………. 2011r.

w sprawie nadania statutu Biura Rozwoju Miasta Przemyśla

Działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późniejszymi zmianami) - Rada Miejska w Przemyślu

uchwala co następuje:

§ 1

Nadaje się statut Biura Rozwoju Miasta Przemyśla w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Przemyśla.

§ 3

Traci moc statut Biura Rozwoju Miasta Przemyśla w brzmieniu stanowiącym załącznik do uchwały Nr 116/2003 Rady Miejskiej w Przemyślu z dnia 23 października 2003r. w sprawie powołania Biura Rozwoju Miasta Przemyśla i nadania statutu oraz Uchwała Rady Miejskiej w Przemyśla nr 146/2006 z dnia 22 czerwca 2006r. zmieniająca uchwałę w sprawie powołania Biura Rozwoju Miasta Przemyśla w Przemyślu i nadania statutu.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia

Przewodniczący
Rady Miejskiej

Z up. Prezydenta Miasta
Wojciech Błachowicz
Zastępca Prezydenta

 

 

UZASADNIENIE
do projektu uchwały w sprawie nadania statutu Biura Rozwoju Miasta Przemyśla


Obecnie podstawą działalności Biura jest Statut stanowiący załącznik do uchwały Nr 116/2003 Rady Miejskiej w Przemyślu z dnia 23 października 2003r. w sprawie powołania Biura Rozwoju Miasta Przemyśla i nadania statutu, zmienioną Uchwałą Nr 146/2006 Rady Miejskiej w Przemyślu z dnia 22 czerwca 2006 r.Zakres działania Biura, w tym jego zadania zostały określone w oparciu o stan prawny obowiązujący na dzień powołania Biura. Zmiany ustawowe oraz organizacyjne spowodowały, że dokument ten należy dostosować do obecnych warunków organizacyjno-prawnych. Ponadto w dotychczasowym statucie nie doprecyzowano podstawy prawnej stanowiącej filar działalności Biura, co wprowadzono w obecnym projekcie.
Zmianie uległy następujące ustawy stanowiące podstawę działalności Biura:
1. Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80, poz. 717 z późniejszymi zmianami)
2. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późniejszymi zmianami). Dodatkowo na mocy art. 105 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1241 z późniejszymi zmianami) nakłada się obowiązek dostosowania statutów jednostek budżetowych do wymogów wynikających z ustawy o finansach publicznych.
3. Ustawa z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458 z późniejszymi zmianami).
W dotychczasowym statucie niewłaściwie określono zasady kierowania, koordynowania i kontrolowania działalności Biura wskazując w § 1 ust.2 Prezydenta Miasta Przemyśla jako adresata tych zadań, co jest niezgodne z obowiązującą regulacją prawną i pozostaje w sprzeczności z § 5 statutu. Prezydent Miasta Przemyśla sprawuje wyłącznie nadzór nad jednostką i nie może odpowiadać za jej kierowanie. W projekcie przedstawionego statutu uregulowano powyższe nieścisłości.
W zakresie gospodarki finansowej doprowadzono statut do zgodności z obowiązującymi przepisami prawnymi, w tym m.in. w zakresie likwidacji prowadzonego rachunku dochodów własnych.
Ponadto w celu wzmocnienia rangi Biura i zwiększenia jego udziału przy realizacji zadań wynikających z przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, jednostka od 1 maja 2009r. realizuje dodatkowe zadania. Na mocy porozumienia z dnia 20 kwietnia 2009r. zawartego pomiędzy Prezydentem Miasta Przemyśla a Kierownikiem Biura Rozwoju Miasta Przemyśla przekazano czterech pracowników Wydziału Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej UM do wykonywania powierzonych zadań. W świetle powyższego zaistniała konieczność dostosowania dokumentów związanych z organizacją Biura, w tym dokonanie ponownego ustalenia statutu w jego nowym brzmieniu przedstawionym przy niniejszej uchwale.
Propozycja nowego statutu określa podstawowy zakres działania Biura, w sposób zwięzły i konkretny. Sprawy związane z kompetencjami i organizacją pracy jednostki regulują i uszczegóławiają odrębne regulacje wskazane w statucie i obowiązujących przepisach prawnych. Wobec powyższego umożliwia to regulowanie powyższych zagadnień bez konieczności zmian w statucie.
Projekt uchwały o nadaniu „nowego” statutu przyczyni się do ujednolicenia omawianego dokumentu poprzez „skasowanie” dotychczas obowiązującego i wielokrotnie zmienianego. Pozwoli to na usprawnienie pracy przy jego stosowaniu.

Z up. Prezydenta Miasta
Wojciech Błachowicz
Zastępca Prezydenta

DOTStatut Biura Rozwoju Miasta Przemyśla (37,50KB)

DOTStatut Biura Rozwoju Miasta Przemyśla (37,50KB)

DOTProjekt Nr 50/2011 (41,00KB)