Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zarządzenie Nr 268/10 Prezydenta Miasta Przemyśla w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej (okresowo-okolicznościowej) w Urzędzie Miejskim w Przemyślu.

ZARZĄDZENIE NR 268/10
Prezydenta Miasta Przemyśla
z dnia 6 października 2010

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej (okresowo-okolicznościowej) w Urzędzie Miejskim w Przemyślu.

Stosownie do postanowień instrukcji inwentaryzacyjnej z dnia 14 listopada 2008r. – Załącznik Nr 4 do Zarządzenia Nr 321A/08 Prezydenta Miasta Przemyśla oraz ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości art. 26 i art. 27 (Dz. U. nr 152 poz. 1223 z 2009 r. ze zm.)


§ 1

1. Wyznaczam dzień 15 października 2010r. jako datę rozpoczęcia inwentaryzacji składników majątkowych.
2. Inwentaryzacją należy objąć składniki majątkowe Urzędu Miejskiego, zgodnie z rocznym planem
inwentaryzacji.

§ 2

Zobowiązuję Naczelników Wydziałów i Kierowników równorzędnych jednostek organizacyjnych do:

1. Niezwłocznego zgłoszenia do Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego, prowadzącego ewidencję, wszelkich zmian miejsc użytkowania środków trwałych lub niskowartościowych składników środków trwałych.
2. Uzgodnienia ewidencji wydziałowej środków trwałych i pozostałych środków trwałych z ewidencją analityczną Wydziału Finansowo-Księgowego w/m. oraz do uaktualnienia spisów inwentaryzacyjnych /wywieszek/ w poszczególnych pomieszczeniach.
3. Zapewnienia zespołom spisowym dokonania spisu w obecności osób materialnie odpowiedzialnych za powierzone im mienie.
4. Powiadomienia Skarbnika UM w/m o zaistniałych zmianach kadrowych na stanowiskach związanych z odpowiedzialnością materialną w danym Wydziale, przekazania aktualnych „oświadczeń o odpowiedzialności materialnej” w terminie do dnia 15.10.2010r.
5. Dopilnowania, żeby w czasie prac zespołów spisowych nie były dokonywane przemieszczenia składników majątkowych będące przedmiotem inwentaryzacji.
6. Umożliwienia zespołom spisowym spisanie wszystkich składników majątkowych z których korzystają pracownicy wykonujący pracę poza siedzibą UM, tj. kierowcy, pracownicy kontroli.
7. Zgłoszenia do Wydziału Finansowo - Księgowego UM wykazu zniszczonych środków trwałych, pozostałych środków trwałych, nie nadających się do dalszego użytkowania w celu dokonania ich likwidacji, w terminie do dnia 15.10.2010r.
8. Inwentaryzację składników majątkowych stanowiących infrastrukturę komunalną, przeprowadzają pracownicy Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Komunikacji, rozliczają i sporządzają protokół z inwentaryzacji a następnie przekazują Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.

§ 3

Członkowie Komisji Inwentaryzacyjnej i zespoły spisowe zostaną powołane odrębnym zarządzeniem na wniosek Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej.


§ 4

Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej zobowiązuję do:

1. Kierowania pracami Komisji Inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych.
2. Przeszkolenia członków Komisji Inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych.
3. Przygotowania projektów zarządzeń i doręczenia zarządzeń, formularzy i materiałów koniecznych do przeprowadzenia inwentaryzacji.
4. Dopilnowania wykonania inwentaryzacji w ustalonym terminie.
5. Kontrolowania przygotowań do spisu, przebiegu spisu z natury, wypełniania przez zespoły spisowe arkuszy spisów z natury.
6. Przekazania Skarbnikowi UM w/m arkuszy spisów z natury (na bieżąco, ostateczny termin przekazania do dnia 10.01.2011r.), do dokonania ich wyceny oraz sporządzenia zestawienia różnic inwentaryzacyjnych wszystkich rzeczowych składników majątkowych objętych spisem z natury.
7. Wyjaśnienia przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych oraz postawienia wniosków co do sposobu ich rozliczenia.
8. Przygotowania wniosków o wszczęcie dochodzenia w przypadku ujawnienia niedoborów i szkód zawinionych oraz sporządzenia protokołu końcowego z przebiegu inwentaryzacji i jej wyników w terminie do dnia 31.01.2011r.
9. Postawienia wniosków Skarbnikowi UM w sprawie zagospodarowania zapasów zbędnych i nadmiernych oraz innych nieprawidłowości w gospodarce składnikami majątkowymi w czasie spisu z natury.
10. Informowania Prezydenta Miasta na bieżąco o trudnościach w wykonywaniu powierzonych zadań.

§ 5

Skarbnik Urzędu Miejskiego w/m dokona wyceny spisanych składników majątkowych, sporządzi zestawienie różnic inwentaryzacyjnych oraz przekaże je Przewodniczącemu komisji w terminie do dnia 14.01.2011r.

§ 6

1. Zawiesza się nieobecności (np. z tytułu urlopów) wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogramem spisów.
2. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) powinny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
3. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
4. Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej w czasie instruktażu.
5. Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się Skarbnikowi.


§ 7

Zarządzenie powyższe wydaje się zainteresowanym za potwierdzeniem odbioru.

§ 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.



PREZYDENT
MIASTA PRZEMYŚLA
Robert Choma

DOTZarządzenie Nr 268/10 (34,00KB)