Zarządzenie Nr 232/10 Prezydenta Miasta Przemyśla zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Przemyślu
Zarządzenie Nr 232/10
Prezydenta Miasta Przemyśla
z dnia 31 sierpnia 2010 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Miejskiego w Przemyślu
Prezydenta Miasta Przemyśla
z dnia 31 sierpnia 2010 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Miejskiego w Przemyślu
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) -
zarządza się co następuje:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Przemyślu, nadanym zarządzeniem Nr 31/07 Prezydenta Miasta Przemyśla z dnia 7 marca 2007 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Przemyślu z późn. zm. - wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 14 ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) Wydziału Inwestycji,”,
2) w § 17 wprowadza się następujące zmiany:
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Komunikacji,”,
b) skreśla się pkt 4,
3) § 25 otrzymuje brzmienie:
„§ 25
W strukturę urzędu wchodzą następujące jednostki organizacyjne, dla których wprowadza się symbole literowe:
1) Wydział Organizacyjno-Administracyjny OR
2) Wydział Finansowo - Księgowy FK
3) Wydział Podatków i Opłat FP
4) Wydział Funduszy Europejskich i Strategii Rozwoju FES
5) Wydział Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej BGP
6) Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru GKK
7) Wydział Mienia Komunalnego MK
8) Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Komunikacji KŚK
9) Wydział Inwestycji IS
10) Wydział Gospodarki Lokalowej GL
11) Wydział Spraw Społecznych SPO
12) Wydział Spraw Obywatelskich SOB
13) Wydział Zarządzania Kryzysowego ZK
14) Wydział Edukacji E
15) Wydział Sportu SP
16) Wydział Kultury, Promocji i Turystyki KPT
17) Kancelaria Rady Miejskiej i Współpracy z Radami Osiedlowymi KRM
18) Kancelaria Prezydenta Miasta KPM
19) Biuro Kontroli BK
20) Biuro Prawne BP
21) Urząd Stanu Cywilnego USC
22) Wieloosobowe Stanowisko ds. Budżetu FB
23) Wieloosobowe Stanowisko d/s Zamówień Publicznych ZP
24) Wieloosobowe Stanowisko d/s Nadzoru Właścicielskiego NW
25) Wieloosobowe Stanowisko d/s Ochrony i Konserwacji Zabytków KZ
26) Stanowisko d/s Bezpieczeństwa i Higieny Pracy BHP
27) Audytor Wewnętrzny A
28) Miejski Rzecznik Konsumentów MRK”
4) w § 26 ust. 1 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) Koordynator ds. budowy wschodniej drogi obwodowej miasta Przemyśla łączącej drogę krajową nr 77 z drogą krajową nr 28, zwany „koordynatorem ds. budowy obwodnicy”, usytuowany organizacyjnie w strukturze Wieloosobowego Stanowiska ds. Nadzoru Właścicielskiego.”.
5) § 35 otrzymuje brzmienie:
„§ 35
Do zadań Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Komunikacji należy w szczególności:
1) sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej,
2) sprawowanie nadzoru nad utrzymaniem i ochroną dróg publicznych oraz inżynierią ruchu,
3) prowadzenie spraw przewidzianych w przepisach prawnych dla organu zarządzającego ruchem na drogach publicznych położonych w miastach na prawach powiatu, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych,
4) budowa wiat przystankowych,
5) budowa, utrzymanie, zarządzanie i oznakowanie dróg wewnętrznych,
6) sprawowanie nadzoru nad utrzymaniem czystości w mieście oraz urządzeniami sanitarnymi, wysypiskami i utylizacją odpadów,
7) koordynowanie spraw bieżącego funkcjonowania infrastruktury technicznej miasta oraz działań w zakresie gospodarki energetycznej, cieplnej i gazowniczej,
8) tworzenie i utrzymanie terenów zieleni,
9) nadzór nad utrzymaniem porządku na terenie nieruchomości niezabudowanych, będących własnością miasta,
10) inicjowanie założenia, rozszerzenia i zamknięcia cmentarzy komunalnych oraz sprawowanie nadzoru nad ich utrzymaniem i zarządzaniem,
11) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów w zakresie cmentarzy i chowania zmarłych,
12) sprawowanie opieki nad stanem grobów i cmentarzy wojennych,
13) opieka, bieżące utrzymanie i konserwacja miejsc pamięci narodowej, w tym pomników i tablic pamiątkowych w mieście,
14) finansowanie zadań związanych z wstawianiem na terenie miasta tablic upamiętniających wydarzenia historyczne lub osoby związane z miastem i regionem,
15) opracowywanie planów dotyczących dochodów z tytułu wpływów z opłat za korzystanie ze środowiska i dysponowanie środkami finansowymi w zakresie wydatków bieżących oraz współpraca z właściwymi jednostkami organizacyjnymi urzędu w zakresie realizacji wydatków inwestycyjnych,
16) prowadzenie spraw, w tym wydawanie zaświadczeń, decyzji i zezwoleń wynikających z ustaw: Prawo ochrony środowiska, Prawo wodne, o ochronie przyrody, o transporcie kolejowym, o ochronie zwierząt, Prawo łowieckie, o lasach, o rybactwie śródlądowym, o odpadach, o handlu uprawnieniami do emisji do powietrza gazów cieplarnianych i innych substancji, o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o Inspekcji Ochrony Środowiska, o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, Prawo geologiczne i górnicze,
17) prowadzenie spraw związanych z rolnictwem, a w szczególności z zakresu:
a) przeciwdziałania narkomani,
b) ochrony roślin uprawnych,
c) zwalczania chorób zakaźnych i hodowli zwierząt gospodarskich,
d) poświadczania oświadczeń dotyczących:
- osobistego prowadzenia gospodarstwa rolnego,
- posiadania kwalifikacji rolniczych,
- łącznej powierzchni użytków rolnych wchodzących w skład gospodarstwa
rodzinnego,
e) wydawania zaświadczeń o pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym celem wliczenia tego okresu pracy do pracowniczego stażu pracy,
18) współdziałanie z inspekcjami: sanitarną, ochrony środowiska i weterynaryjną,
19) rejestrowanie i czasowe rejestrowanie pojazdów,
20) potwierdzanie danych dotyczących pojazdów i ich właścicieli,
21) wydawanie kart dla pojazdów sprowadzonych z zagranicy,
22) dokonywanie zmian w ewidencji pojazdów,
23) wydawanie praw jazdy oraz dokonywanie wymiany praw jazdy,
24) wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
25) przyjmowanie zawiadomień oraz wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy,
26) cofanie i przywracanie prawa jazdy,
27) dokonywanie wpisów do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów,
28) sprawowanie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów. Przeprowadzanie kontroli stacji kontroli pojazdów w zakresie zgodności ich działalności z wymogami określonymi w przepisach oraz prawidłowości wykonywanych badań technicznych pojazdów,
29) wydawanie uprawnień diagnoście do badań technicznych pojazdów,
30) wydawanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdów oraz wykonywaniu zastępczych tabliczek znamionowych,
31) wydawanie zaświadczeń przedsiębiorcom prowadzącym szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami,
32) prowadzenie rejestru działalności regulowanej dla przedsiębiorców prowadzących szkolenie kandydatów na kierowców,
33) udzielanie licencji na wykonywanie transportu drogowego osób i rzeczy,
34) udzielanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
35) wydawanie zaświadczeń na przewozy na potrzeby własne,
36) udzielanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym,
37) kontrola przedsiębiorców w zakresie udzielanych licencji i zezwoleń oraz wydanych zaświadczeń na podstawie ustawy o transporcie drogowym,
38) uzgadnianie tras przebiegu linii komunikacyjnych,
39) analiza sytuacji rynkowej w zakresie udzielanych zezwoleń na wykonywanie regularnego przewozu osób,
40) egzaminowanie w zakresie transportu drogowego taksówką,
41) opiniowanie linii kolejowych,
42) koordynacja transportu, w tym lokalnego transportu zbiorowego – nadzór nad Miejskim Zakładem Komunikacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Przemyślu,
43) kierowanie na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji do kierowania pojazdami,
44) kierowanie na badania lekarskie w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami,
45) wydawanie Kart Parkingowych.
6) § 35a otrzymuje brzmienie:
„§ 35a
Do zadań Wydziału Inwestycji należy w szczególności:
1) opracowywanie rocznych planów inwestycyjnych i remontowych w zakresie rzeczowym i finansowym,
2) opracowywanie Wieloletniego Planu Inwestycyjnego dla miasta Przemyśla w zakresie rzeczowym i finansowym,
3) współpraca ze służbami finansowymi w zakresie prognoz budżetu inwestycyjnego i montażu finansowego dla przedsięwzięć inwestycyjnych,
4) doskonalenie i wdrażanie metod aktualizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego,
5) wnioskowanie o dokonywanie zmian w budżecie miasta pod względem rzeczowym i finansowym,
6) opracowywanie rocznych i wieloletnich planów lokalnych inicjatyw inwestycyjnych,
7) opracowywanie wniosków o uzyskanie środków z budżetu państwa, pożyczek i kredytów w celu realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych,
8) przygotowanie do realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych, w tym:
a) uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
b) uzyskanie koncepcji zagospodarowania terenu,
c) uzyskanie projektu budowlano-wykonawczego wraz z częścią kosztorysową,
d) uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę,
9) realizowanie zadań inwestycyjnych i remontowo-modernizacyjnych, a w szczególności:
a) prowadzenie spraw związanych z wyborem wykonawcy: przygotowanie dokumentacji do postępowania o udzielenia zamówienia publicznego oraz projektu umowy,
b) sprawowanie nadzoru i współpraca z wykonawcą, biurem projektów, inspektorami nadzoru przy realizacji zadań inwestycyjnych,
c) dokonanie odbioru i rozliczeń zrealizowanych zadań inwestycyjnych,
d) prowadzenie obsługi postępowań związanych z gwarancja i rękojmią,
10) sporządzanie sprawozdań i informacji z realizacji inwestycji i remontów,
11) przekazywanie zrealizowanych inwestycji na majątek użytkownika,
12) współpraca z inwestorami zastępczymi w przypadku realizacji zadań w trybie zastępstwa inwestorskiego,
13) przygotowywanie i realizacja remontów kapitalnych oraz modernizacji przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,
14) realizowanie zadań przyjętych w ramach lokalnych inicjatyw inwestycyjnych, w tym:
a) współpraca z Społecznymi Komitetami Budowy na etapie przygotowania zadania do realizacji,
b) prowadzenie spraw związanych z wyborem wykonawcy: przygotowanie dokumentacji do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz projektu umowy,
c) sprawowanie nadzoru i współpraca z wykonawcą, biurem projektów, inspektorami nadzoru przy realizacji zadań,
d) dokonanie odbioru i rozliczeń zrealizowanych zadań inwestycyjnych,
15) realizacja inwestycji przy udziale kapitału zewnętrznego, w tym w ramach partnerstwa publiczno – prywatnego,
16) przygotowywanie dokumentacji i realizacja inwestycji współfinansowanych z funduszy europejskich i budżetu państwa,
17) przygotowywanie i składanie wyznaczonemu organowi nadzorującemu sprawozdań i raportów z realizacji projektów inwestycyjnych współfinansowanych z funduszy europejskich,
18) prowadzenie działań związanych z procedurą podpisania umowy o dofinansowanie projektu inwestycyjnego,
19) archiwizacja dokumentów dotyczących zrealizowanych projektów inwestycyjnych współfinansowanych ze środków europejskich, przez okres i w sposób zgodny z zasadami i wytycznymi UE,
20) współpraca z właściwymi jednostkami organizacyjnymi urzędu przy opracowywaniu ofert inwestycyjnych,
21) przygotowywanie porozumień pomiędzy Gminą Miejską Przemyśl, a podmiotami inwestującymi na terenie miasta, tzw. „umów offsetowych”.
7) skreśla się § 37
8) w § 43 pkt 11 otrzymuje brzmienie:
„11) prowadzenie:
a) Centralnego Rejestru Wniosków o Udostępnienie Informacji Publicznej,
b) Centralnego Rejestru Zarządzeń Prezydenta i kierowanie ich, z wyjątkiem zarządzeń dot. zmian w budżecie, do właściwych jednostek organizacyjnych urzędu i jednostek organizacyjnych miasta,
c) Rejestru Umów i Porozumień Zawieranych przez prezydenta, z wyjątkiem umów z zakresu udzielanych zamówień publicznych, umów o pracę i umów związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych,
d) Centralnego Rejestru Interpelacji, Wniosków i Postulatów, kierowanych do prezydenta przez posłów i senatorów oraz koordynowanie i sprawowanie nadzoru nad ich realizacją,”,
9) w § 46a dodaje się pkt 11 w brzmieniu:
„11) kierowanie zarządzeń prezydenta w sprawie zmian w budżecie miasta do właściwych jednostek organizacyjnych urzędu i jednostek organizacyjnych miasta.”.
10) w załączniku Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Przemyślu:
a) w części 1 pod tytułem „1) jednostki organizacyjne miasta” w punktach 2, 3 i 13 wyrazy „ Wydział Gospodarki Komunalnej i Inwestycji” zastępuje się wyrazami „Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Komunikacji”, a w punktach od 15 do 24 skreśla się, używany obok wyrazu „Przedszkole”, wyraz „Miejskie”,
b) w części 2 pod tytułem „2) Spółki prawa handlowego” w punktach 1, 2, 4 i 5 wyrazy „Wydział Gospodarki Komunalnej i Inwestycji” zastępuje się wyrazami „Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Komunikacji”, a w punkcie 7 wyraz „Wydział Gospodarki Komunalnej i Inwestycji” zastępuje się wyrazem „Wydział Inwestycji”.
11) Schemat organizacyjny urzędu określony w załączniku Nr 2 do regulaminu - otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Kierownicy odpowiednich jednostek organizacyjnych urzędu, w terminie jednego miesiąca od dnia wejścia w życie zarządzenia opracują swoje wewnętrzne regulaminy oraz dostosują inne akty do zmian wynikających z niniejszego zarządzenia.
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta Przemyśla.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2010 r.
PREZYDENT
MIASTA PRZEMYŚLA
Robert Choma
MIASTA PRZEMYŚLA
Robert Choma