Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wykonanie prac remontowo-konserwatorskich zabytkowych murów obronnych miasta Przemyśla

ZP. 3410/ 65 /2010                                                                                          Przemyśl 2010-08-31

Wykonanie prac remontowo-konserwatorskich odcinka zabytkowych murów obronnych                 miasta Przemyśla

Numer ogłoszenia w BZP 272234 data zamieszczenia: 31.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU Usługi


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Przemyśl - Prezydent Miasta Przemyśl , ul. Rynek 1, 37-700
Przemyśl, woj. podkarpackie, tel. 016 6782962, 6752072, faks 016 6786449.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.przemysl.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na wykonaniu prac remontowo – konserwatorskie odcinka zabytkowych murów obronnych miasta Przemyśla przy ul. Basztowej 14 - zgodnie z projektem budowlano – wykonawczym oraz programem prac konserwatorskich.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
II.1.1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na wykonaniu prac remontowo – konserwatorskie odcinka zabytkowych murów obronnych miasta Przemyśla (wpisanych do rejestru zabytków pod nr A-449) przy ul. Basztowej 14 (odcinek 7a) - zgodnie z projektem budowlano – wykonawczym oraz programem prac konserwatorskich.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00-7, 92.00.00.00-0
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: do 10.11.2010 rok.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM
I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w szczególności dotyczące:
1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
1.2 posiadania wiedzy i doświadczenia. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. minimum jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem usługi stanowiącej przedmiot zamówienia, której zakresem rzeczowym było prowadzenie prac konserwatorsko-remontowych wykonanych na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków nieruchomych (np. konserwacja zabytkowych murów obronnych, kamiennych , ceglanych lub innych ) o wartości brutto minimum 100 000 zł., potwierdzoną referencjami, protokołami służb konserwatorskich lub protokołem odbioru końcowego gdzie członkiem komisji odbioru była osoba delegowana przez służby konserwatorskie.
1.3dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca będzie dysponował:
1) jedną osobą do kierowania pracami konserwatorskimi, posiadającymi uprawnienia do wykonywania i kierowania pracami konserwatorskimi, w zakresie objętym zamówieniem, posiadającą dyplom ukończenia wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub w zakresie konserwacji zabytków oraz minimum 3 –letnią praktykę konserwatorską.
2) jedną osobą z uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi, która posiada odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz odbyła co najmniej 2- letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych (zgodnie z § 8 ust 1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie prowadzenia prac konserwato-rskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych z dnia 9 czerwca 2009r. Dz. U. Nr 150 poz. 1579
3) jedną osobę posiadającą uprawnienia do prowadzenia badań architektonicznych, która posiada tytuł zawodowy magistra inżyniera uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku architektura oraz odbyła po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczna praktyką zawodowa w zakresie tych badań. określone w § 9 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych z dnia 9 czerwca 2009 roku Dz. U. Nr 150 poz. 1579,
4) jedną osobą posiadającą uprawnienia archeologiczne do sprawowania nadzoru archeologicznego. która posiada tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku archeologia oraz odbyła co najmniej 12 – miesięczną praktykę zawodową w zakresie tych badań oraz sprawowała co najmniej 2 usługi nadzoru archeologicznego nad pracami ziemnymi związanymi z wykonaniem prac budowlano - konserwatorskich obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków. Osoba ta winna złożyć oświadczenie że wywiązała się z nałożonych obowiązków przy prowadzeniu poprzednich badań archeologicznych.
1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
1) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospoda-rczej i posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia OC na kwotę ubezpieczenia minimum 200 000,00 zł.
1.5 Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy, doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finanso-wych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając, w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innego podmiotu, podmiot ten musi być podwykonawcą w realizacji zamówienia w takiej części zamówienia dla której wykonawca polega na jego wiedzy i doświadczeniu.
2. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24 ust.1 ustawy Pzp.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli z treści dokumentów o których mowa w rozdz. 3 pkt 2 będzie wynikać brak podstaw do wykluczenia wykonawcy.
3. Zamawiający nie zastrzega, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy w których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Oświadczenia lub dokumenty jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
1.W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy Pzp, należy złożyć wraz z ofertą:
1) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1– załącznik nr 3 (A lub B odpowiednio) do SIWZ,
2) wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentu potwierdzającego, że te roboty zostały wykonane należycie - – załącznik nr 4 do SIWZ,
3) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi i pracami konserwatorskimi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 5 do SIWZ,
4) pisemne zobowiązanie innych podmiotów, zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia – załącznik nr 6 do SIWZ (jeżeli dotyczy).
5) oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia wg załącznika nr 7 do SIWZ na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w rozdz. 2 pkt. 1.3
6) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia. Zamawiający żąda aby wykonawca którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza posiadał aktualny dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności na okres nie krótszy niż czas realizacji przedmiotu zamówienia.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp wykonawca składa następujące dokumenty:
1) oświadczenie o braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp – załącznik nr 2A do SIWZ, albo przez Pełnomocnika reprezentującego Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - załącznik Nr 2 B do SIWZ,
2) aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp – załącznik nr 8
3. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy
przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 2 niniejszego rozdziału.
5. Inne dokumenty :
1) wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy Formularz oferty według wzoru stanowiącego załącznik Nr 2A do SIWZ
2) pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę o ile osoba reprezentująca wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jej reprezentacji we właściwym rejestrze.
4. W przypadku składania oferty, przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, pełnomocnictwo/upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie, z wymogami ustawowymi w oryginale, ma być podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców a w przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa ma być ona potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem. Wymagane oświadczenie jak w pkt. 1.1 w imieniu wykonawców składa pełnomocnik, o którym mowa powyżej, natomiast pozostałe dokumenty – pkt. 1.2 do 1.6, mogą być złożone wspólnie lub oddzielnie przez wykonawców.
Oświadczenie, o którym mowa w pkt 2.1 wykonawcy składają oddzielnie lub w ich imieniu składa pełnomocnik.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie. IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przemysl.pl - Zamówienia publiczne-Usługi.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Pełnomocnik Prezydenta ds. Zamówień Publicznych - Urząd Miejski w Przemyślu, 37-700 Przemyśl, ul. Ratuszowa 10A - pok. 205. IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: do 09.09.2010 godzina 09:00, miejsce: Pełnomocnik Prezydenta ds. Zamówień Publicznych - Urząd Miejski w Przemyślu, 37-700 Przemyśl, ul. Ratuszowa 10A - pok. 205. IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania:
Zadanie jest dofinansowane od Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków