Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wybór oferty na realizację zadania pn. Przebudowa sanitariatów w Bursie Szkolnej przy ul. Dworskiego 104 w Przemyślu - I etap.

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY

    Na podstawie art. 92 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych
(tekst jednolity  z  2010 r. Dz. U. Nr 113 poz.759 ), Zamawiający zawiadamia o wyborze   najkorzystniejszej   oferty  w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego   na realizację zadania pn. „Przebudowa sanitariatów w Bursie Szkolnej przy ul. Dworskiego 104 w Przemyślu -I etap”.
Do realizacji przedmiotowego zamówienia wybrano  jako najkorzystniejszą, ofertę którą  złożyło P.P.U.U. „CHOMBUD” Import – Eksport  ul. Szańcowa 1  37-700 Przemyśl.  
Cena oferty wybranej ( Nr 2  ) wynosi: 142.219,71  zł.  ( brutto ).
Uzasadnienie wyboru oferty : wybrany Wykonawca spełnił wszystkie warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Zamawiający ustanowił jedno kryterium oceny i wyboru ofert tj. cena = 100%.
Wybrana oferta uzyskała maksymalną ocenę - 100 pkt.

W wyznaczonym terminie składania ofert oprócz ww. Wykonawcy , którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, ofertę na zad. Nr 1  złożył  jeszcze jeden  Wykonawca:
Oferta (Nr 1) złożona przez Firmę Usługowo-Handlową s.c.  „RESTAURATOR”
ul. Wyb. Ojca Św. Jana Pawła II 86/16    37-700 Przemyśl 

Oferta została odrzucona na podstawie art.89 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp. ponieważ zawiera błąd
w obliczeniu ceny oferty- niewłaściwie obliczona stawka podatku od towarów i usług VAT, a ten błąd nie podlega poprawieniu na podstawie art.87 ust.2 cyt. ustawy. 
Uzasadnienie :
Roboty budowlane opodatkowane są według stawki 7% lub 22%.  Stawka 7% ma zastosowanie w zakresie, w jakim roboty budowlane dotyczą obiektów budowlanych zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym (art. 41 ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług, dalej: ustawa o VAT) oraz obiektów budownictwa mieszkaniowego (§ 37 pkt1 rozporządzenia w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług).
Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym rozumie się:
- obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz
- lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także
- obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych (art. 41 ust. 12 ustawy o VAT).
Natomiast przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11 (art. 2 pkt 12 ustawy o VAT) przy czym, dział PKOB 11 obejmuje:
-budynki mieszkalne jednorodzinne - 111,
-budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe - 112,
-budynki zbiorowego zamieszkania - 113.
Klasa 113 obejmuje m.in. : budynki zbiorowego zamieszkania, w tym domy mieszkalne dla ludzi starszych, studentów, dzieci i innych grup społecznych, np. domy opieki społecznej, hotele robotnicze, internaty i bursy szkolne, domy studenckie, domy dziecka, domy dla bezdomnych, budynki mieszkalne na terenie koszar itp.
Biorąc powyższe pod uwagę,  należy stwierdzić, że zgodnie z art. 41 ust. 12 w zw. z ust. 2 ustawy
o podatku od towarów i usług oraz § 37 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009r. w
sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2009 Nr 224, poz. 1799), do dnia 31 grudnia 2010 r. w przypadku wykonania prac remontowych w  budynku sklasyfikowanym  w dziale 11 PKOB, zastosowanie ma preferencyjna  stawka  podatku w wysokości 7%.
W świetle powyższego naliczenie podatku VAT w wysokości 22% do przedmiotowego zamówienia jest błędem w obliczeniu ceny, którego Zamawiający nie może poprawić zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. W związku z powyższym należało orzec jak w sentencji .
     Na podstawie art. 26 ust. 3, Zamawiający odstępuje od wezwania Wykonawcy do uzupełnienia wymaganych w SIWZ oświadczeń i dokumentów o których mowa w art. 25 ust.1  oraz pełnomocnictwa wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia , gdyż oferta podlega odrzuceniu na  podstawie art.87 ust.2 cyt. ustawy. 
Wykonawcom przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI  ustawy Prawo zamówień publicznych. Na  rozstrzygnięcie przedmiotowego postępowania przysługuje  odwołanie wobec czynności określonych w art. 180 ust.2 ww. ustawy.