Kredyt długoterminowy w wysokości 25.851.000,00 PLN
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Kredyt długoterminowy w wysokości 25.851.000,00
UNIA EUROPEJSKA Nr ogłoszenia 2010/S 134-206363
Publikacja Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
I.1) NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE
Oficjalna nazwa: Gmina Miejska - Prezydent Miasta Przemyśla
Adres pocztowy: RYNEK 1
Miejscowość: Przemyśl Kod pocztowy:37-700 Kraj: Polska
Punkt kontaktowy:
Tel.: 016 6752038
Osoba do kontaktów: Jerzy Buczkowski
E-mail: przetarg@um.przemysl.pl Faks: 016 6752038
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres:
jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
inny: proszę wypełnić załącznik A.III
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą
Kredyt długoterminowy w wysokości 25.851.000,00
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub
świadczenia usług
(Wybrać wyłącznie jedną kategorię – roboty budowlane, dostawy lub usługi – która najbardziej odpowiada
konkretnemu przedmiotowi zamówienia lub zakupu)
c) Usługi
Kategoria usługi: nr 6
Główne miejsce świadczenia usług
Przemyśl
Kod NUTS
II.1.3) Ogłoszenie dotyczy
Zamówienia publicznego
II.1.5) Krótki opis zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego wypłacanego w transzach do kwoty
25.851.000,00 zł. z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu miasta w 2010 r.
2. Szczegółowe warunki zamówienia:
2. 1. Warunki zamówienia
a) okres kredytowania – od daty zawarcia umowy do dnia 31.12.2017,
b) okres karencji przy spłacie kredytu – do 31.12.2010r.
c) Zamawiający nie dopuszcza pobrania przez wykonawcę prowizji przygotowawczej ani żadnych innych opłat
związanych z realizacją umowy o udzielenie kredytu,
d) bazowa stopa oprocentowania oparta będzie na stawce WIBOR 1M powiększonej o marżę wykonawcy,
e) marża wykonawcy jest stała w okresie obowiązywania umowy,
f) realizacja dyspozycji Zamawiającego następować będzie w formie bezgotówkowej, bez odrębnego wniosku na
wskazany rachunek budżetu miasta Przemyśla w dziewięciu transzach:
Kwota nie wykorzystana w okresie postawienia do dyspozycji danej transzy może być wykorzystana przez Zamawiającego w okresie postanowienia do dyspozycji następnej transzy
g) spłata kredytu nastąpi:
1) spłata kredytu będzie następowała miesięcznie w 84 następujących po sobie ratach kapitałowych w kwocie 307.750,00 zł. w okresie od 31.01.2011 do 31.12.2017.
2) odsetki naliczone będą miesięczne od faktycznie wykorzystanych środków, do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 dni w roku (płatność pierwszych odsetek od wykorzystanego kredytu 31.08.2010r.)
3) spłata odsetek będzie następowała w ostatnim dniu kalendarzowym każdego miesiąca, a jeżeli ostatni dzień kalendarzowy przypada na dzień ustawowo wolny od pracy spłata odsetek będzie następowała w następnym dniu roboczym.
h) uruchomienie środków następować będzie na podstawie dyspozycji płatniczych Zamawiającego.
i) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania w części kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, ( Wykonawca nie będzie pobierał odsetek i innych opłat od niewykorzystanej części kredytu)
j) Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat,
k) zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową do kwoty 25.851.000,00 zł. ,
2.2. . Wykonawca dołączy do oferty harmonogram spłaty zadłużenia zawierający następujące pozycje: nr raty,data spłaty, kwota raty, kapitał pozostający do spłaty w określonym w niniejszej specyfikacji okresie kredytowania, który jednocześnie będzie załącznikiem do umowy o udzielenie kredytu.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłat kredytu i wcześniejszą spłatę kredytu na warunkach jak w pkt.2.1 lit.”j” niniejszej specyfikacji.
2.3..Informacja dotycząca sytuacji finansowej miasta dostępna jest na stronie internetowej www.przemysl.pl w zakładce BIP – Finanse i majątek (budżet, sprawozdania finansowe) :
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
Główny przedmiot 66113000
II.1.9) Dopuszcza się składanie ofert wariantowych
tak nie
II.2) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres (w tym wszystkie części i opcje, jeżeli dotyczy)
5.143.306,00 PLN
II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
31/08/2010 (dd/mm/rrrr)
Zakończenie 31/12/2017 (dd/mm/rrrr)
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I
TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje (jeżeli dotyczy)
Wadium 30.000,00 PLN
III.1.2) Główne warunki finansowania i uzgodnienia płatnicze oraz/lub odniesienie do odpowiednich
przepisów je regulujących
2. 1. Warunki zamówienia
a) okres kredytowania – od daty zawarcia umowy do dnia 31.12.2017,
b) okres karencji przy spłacie kredytu – do 31.12.2010r.
c) Zamawiający nie dopuszcza pobrania przez wykonawcę prowizji przygotowawczej ani żadnych innych opłat
związanych z realizacją umowy o udzielenie kredytu,
d) bazowa stopa oprocentowania oparta będzie na stawce WIBOR 1M powiększonej o marżę wykonawcy,
e) marża wykonawcy jest stała w okresie obowiązywania umowy,
f) realizacja dyspozycji Zamawiającego następować będzie w formie bezgotówkowej, bez odrębnego wniosku na
wskazany rachunek budżetu miasta Przemyśla w dziewięciu transzach:
- pierwsza transza – 3.000.000,00 zł. – 18 sierpień 2010 r.
- druga transza - 3.700.000,00 zł. – 25 sierpień 2010 r..
- trzecia transza – 4.000.000,00 zł. – 05 wrzesień 2010 r.
- czwarta transza – 4.500.000,00 zł. – 20 wrzesień 2010 r.
- piąta transza - 2.800.000,00 zł. – 05 październik 2010 r..
- szósta transza – 2.800.000,00 zł. – 20 październik 2010 r.
- siódma transza – 2.800.000,00 zł. – 30 październik 2010 r.
- ósma transza - 2.000.000,00 zł. – 05 październik 2010 r..
- dziewiąta transza – 251.000,00 zł. – 20 listopad 2010 r.
-
Kwota nie wykorzystana w okresie postawienia do dyspozycji danej transzy może być wykorzystana przez
Zamawiającego w okresie postanowienia do dyspozycji następnej transzy
g) spłata kredytu nastąpi:
1) spłata kredytu będzie następowała miesięcznie w 84 następujących po sobie ratach kapitałowych w kwocie 307.750,00 zł. w okresie od 31.01.2011 do 31.12.2017.
2) odsetki naliczone będą miesięczne od faktycznie wykorzystanych środków, do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 dni w roku (płatność pierwszych odsetek od wykorzystanego kredytu 31.08.2010r.)
3) spłata odsetek będzie następowała w ostatnim dniu kalendarzowym każdego miesiąca, a jeżeli ostatni dzień kalendarzowy przypada na dzień ustawowo wolny od pracy spłata odsetek będzie następowała w następnym dniu roboczym.
h) uruchomienie środków następować będzie na podstawie dyspozycji płatniczych Zamawiającego.
i) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania w części kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, ( Wykonawca nie będzie pobierał odsetek i innych opłat od niewykorzystanej części kredytu)
j) Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat,
k) zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową do kwoty 25.851.000,00 zł. ,
III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie
(jeżeli dotyczy)
Nie dotyczy
III.1.4) Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia (jeżeli dotyczy)
tak nie
Jeżeli tak, opis szczególnych warunków
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, banki ( instytucje kredytowe) działające zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29.08.1997r. Prawo bankowe ( tekst jednolity Dz.U. z 2002r. nr 72 poz.665 z późn. zm.) którzy spełniają warunki art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity z 25 czerwca 2010r. Dz.U. Nr 113 poz. 759) dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeśli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku
Wykonawca na potwierdzenie tego warunku przedłoży dokumenty o których mowa w rozdz. 3 pkt. 1.2 SIWZ.
2) posiadania wiedzy i doświadczenia;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej,
Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów załączonych do oferty.
2. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24 ust.1 ustawy Pzp.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku:
Wykonawca potwierdzi spełnienie tego warunku przedkładając oświadczenie i dokumenty o których mowa w rozdz.3 pkt. 1 do 6 a z treści których wynikać będzie , brak podstaw do wykluczenia wykonawcy.
3. Zamawiający wykluczy Wykonawcę również w przypadku, kiedy w trakcie postępowania wystąpią przesłanki zawarte w art.24 ust. 2 ustawy Pzp.
4. Zamawiający nie zastrzega, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy w których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
Rozdział 3
Oświadczenia lub dokumenty jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust.1 ustawy Pzp. Zamawiający żąda złożenia:
1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 2 (A lub B odpowiednio) .
2) Zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w ar. 36 ustawy Prawo bankowe lub dokumenty równoważne.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp wykonawca składa następujące dokumenty:
1) oświadczenie o braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp – załącznik nr 3A do SIWZ, albo przez Pełnomocnika reprezentującego Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - załącznik Nr 2 B do SIWZ,
2) aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.
3) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4) aktualnego zaświadczenia z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 do 8 ustawy
Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 cyt. powyżej ustawy dotyczącej odpowiedzialności podmiotu zbiorowego zgodnie z przepisami o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
4. Inne dokumenty :
1) wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy Formularz oferty według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do SIWZ
2) pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę o ile osoba reprezentująca wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jej reprezentacji we właściwym rejestrze.
III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów:
Nie dotyczy
III.2.3) Zdolność techniczna
Nie dotyczy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) RODZAJ PROCEDURY
IV.1.1) Rodzaj procedury
Otwarta
IV.2) KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia (proszę zaznaczyć odpowiednie pole(a))
Najniższa cena
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna nie
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą (jeżeli dotyczy)
IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
tak nie
Jeżeli tak,
Wstępne ogłoszenie informacyjne Ogłoszenie o profilu nabywcy
Numer ogłoszenia w Dz.U.: 2010/S 023-032860 z dnia
03/02/2010
(dd/mm/rrrr)
Inne wcześniejsze publikacje (jeżeli dotyczy)
IV.3.3) Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych (z wyjątkiem dynamicznego systemu
zakupów) lub dokumentu opisowego (w przypadku dialogu konkurencyjnego)
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów
Data: 02/08/2010 (dd/mm/rrrr) Godzina: 15:00
Dokumenty odpłatne
50.00 Waluta: PLN Warunki i sposób płatności: przelew
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
Data: 03/08/2010 (dd/mm/rrrr) Godzina: 10:00
IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom (jeżeli
możliwe do określenia): (w przypadku procedur ograniczonej i negocjacyjnej oraz dialogu konkurencyjnego)
Data: (dd/mm/rrrr)
IV.3.6) Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w
Postępowaniu PL
IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą (procedura otwarta)
LUB Okres w miesiącach: LUB dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert
Data: 03/08/2010 (dd/mm/rrrr) Godzina: 11:30
Miejsce (jeżeli dotyczy): Urząd Miejski w Przemyślu Rynek 1 sala 19
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert (jeżeli dotyczy)
tak nie
Jeżeli tak, przewidywany czas publikacji kolejnych ogłoszeń:
VI.2) ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW
WSPÓLNOTOWYCH
nie