Zarządzenie Nr 49/10 Prezydenta Miasta Przemyśla zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Przemyślu.
Zarządzenie Nr 49./2010
Prezydenta Miasta Przemyśla
z dnia 12 kwietnia 2010r.
Na podstawie art. 30 ust.1 i art. 33 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 18 i 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z 2007r. Dz. U. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).
zarządza się co następuje:
W związku ze zmianami wprowadzonymi ustawą z dnia 5 listopada 2009r. o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zmiany ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych ( Dz.U. Nr 206, poz.1591) oraz ustawą z dnia 2 grudnia 2009r. o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 223, poz. 1778) w regulaminie udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Przemyślu nadanym zarządzeniem Nr 30/09 Prezydenta Miasta Przemyśla z dnia 2 marca 2009r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 7 ust. 8 otrzymuje brzmienie:
„ 8. Zlecający po zatwierdzeniu wniosku przez prezydenta składa go w wieloosobowym stanowisku a pełnomocnik zobowiązany jest wszcząć procedurę udzielenia zamówienia publicznego nie później niż w ciągu 10 dni od daty otrzymania od zlecającego wniosku wraz z załącznikami. W przypadku unieważnienia postępowania wniosek zlecającego o ponowne przeprowadzenie procedury udzielenia zamówienia publicznego winien być zatwierdzony przez prezydenta.”
2) w § 8
a) pkt. 7 otrzymuje brzmienie:
„7) zatwierdza protokół z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
w procedurze podstawowej w tym: wybór oferty najkorzystniejszej, wykluczenie wykonawcy, odrzucenie oferty lub unieważnienie postępowania”.
b) skreśla się pkt.8.
3) w § 9 ust.1 pkt. 10 otrzymuje brzmienie:
„ 10) na wniosek pełnomocnika lub przewodniczącego komisji przygotowuje odpowiedzi na złożone pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia lub wnoszone przez wykonawcę odwołanie wobec treści ogłoszenia i postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia dotyczące informacji podanych przez zlecającego we wniosku.”
4) w § 10:
a) ust.1 pkt. 11 otrzymuje brzmienie:
„ 11) prowadzenie procedury odwoławczej i skargowej:
a) przy udziale radcy prawnego i zlecającego w przypadku odwołania dotyczącego wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia , zamówienia z wolnej ręki , zapytania o cenę, opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu , wykluczenia odwołującego z postępowania lub odrzucenia oferty”.
b) ust.2 pkt. 2 i 6 otrzymują brzmienie:
„ 2) zatwierdzanie protokołu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w procedurze uproszczonej sporządzanego zgodnie z obowiązującym w tym zakresie stosownym rozporządzeniem,
6) zatwierdzanie rozstrzygnięć podjętych w związku ze złożoną przez wykonawcę informacją na podstawie art.181 ust. 1 ustawy”.
5) w § 11 ust.3 pkt. 8 otrzymuje brzmienie:
„8) wykonywanie czynności w ramach procedury przewidzianej dla wykonawców do wnoszenia środków ochrony prawnej.”
6) w § 13 ust.6 otrzymuje brzmienie:
„ 6. Komisja kończy pracę:
1) w przypadku postępowania wszczynanego w drodze ogłoszenia o zamówieniu lub przesłania zaproszenia do negocjacji z dniem wyboru oferty najkorzystniejszej i upływu terminu na wniesienie ewentualnego odwołania.
2) w przypadku trybu zamówienia z wolnej ręki – z dniem wynegocjowania postanowień umowy z wykonawcą, z którym zostanie zawarta umowa,
3) z chwilą upływu terminu na wniesienie odwołania na czynność unieważnienia postępowania.
7) w § 14 ust.2 skreśla się pkt. 10;
8) w § 15 ust. 3 skreśla się pkt.3 lit. „b”
9) § 17 otrzymuje brzmienie :
„ § 17
1. O wniesieniu odwołania przewodniczący komisji niezwłocznie zawiadamia prezydenta i zlecającego oraz podejmuje czynności jakie ma obowiązek podjąć zamawiający w przypadku wniesienia tego środka ochrony prawnej a wynikające z ustawy tj:
1) przesłać niezwłocznie otrzymaną od odwołującego kopię odwołania innym wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu,
2) zamieścić kopię odwołania na stronie internetowej w przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia,\
3) wezwać wykonawców do ewentualnego przystąpienia do postępowania odwoławczego.
2. Przewodniczący komisji wspólnie z członkami komisji przygotowuje pisemną propozycję wniesienia odpowiedzi na odwołanie oraz przekazuje ją do rozpatrzenia przez prezydenta.
3. Komisja poza odpowiedzią na odwołanie, o której mowa w ust.2 może zaproponować prezydentowi uwzględnienie w całości zarzutów postawionych przez odwołującego się w treści odwołania.
4. Prezydent wskazuje osoby reprezentujące zamawiającego w postępowaniu odwoławczym przed Krajową Izbą Odwoławczą w tym m. innymi: przewodniczącego komisji i radcę prawnego obsługującego postępowanie.
5. Przewodniczący komisji wspólnie z radcą prawnym przedstawia prezydentowi ewentualną rekomendację odnośnie złożenia skargi na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej”.
10) w § 21 ust.1 otrzymuje brzmienie:
„ 1. Po otwarciu ofert wykonawcy mogą wystąpić do zamawiającego z wnioskiem
o udostępnienie protokołu lub załączników do protokołu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Udostępnienie ww. dokumentów odbywać się będzie według poniższych zasad:
1) zamawiający wyznacza termin i miejsce oraz zakres udostępnianych dokumentów i informacji,
2) wykonawca nie może samodzielnie kopiować lub utrwalać treści złożonych ofert za pomocą urządzeń lub środków technicznych służących do utrwalania obrazów,
3) udostępnienie może mieć miejsce wyłącznie w siedzibie zamawiającego oraz w czasie godzin jego pracy,
4) na wniosek wykonawcy zamawiający prześle kopię protokołu lub załączników pocztą, faksem lub drogą elektroniczną z zastrzeżeniem, że jeżeli z przyczyn technicznych przesłanie dokumentów będzie znacząco utrudnione zamawiający poinformuje o tym wykonawcę oraz wskaże sposób w jaki mogą być udostępnione,
5) kopiowanie dokumentów w związku z ich udostępnieniem wykonawcy zamawiający wykonuje odpłatnie.”
Wykonanie zarządzenia powierza się Pełnomocnikowi Prezydenta ds. Zamówień Publicznych.
Zarządzenie wchodzi z dniem podpisania.
MIASTA PRZEMYŚLA
Robert Choma