Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zarządzenie Nr 52/09 Prezydenta Miasta Przemyśla z dnia 24 marca 2009 r. zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Przemyślu

Zarządzenie Nr 52/09
Prezydenta Miasta Przemyśla
z dnia 24 marca 2009 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Miejskiego w Przemyślu



Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) -


zarządza się co następuje:


§ 1


W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Przemyślu, nadanym zarządzeniem Nr 31/07 Prezydenta Miasta Przemyśla z dnia 7 marca 2007 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Przemyślu z późn. zm. - wprowadza się następujące zmiany:


1) w § 20 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. W zakresie bezpośredniej właściwości skarbnika pozostaje nadzór nad następującymi jednostkami organizacyjnymi urzędu:

1) Wydziału Finansowo - Księgowego,
2) Wydziału Podatków i Opłat,
3) Wieloosobowego Stanowiska ds. Budżetu.”.

2) § 25 otrzymuje brzmienie:
„§ 25
W strukturę urzędu wchodzą następujące jednostki organizacyjne, dla których wprowadza się symbole literowe:
1) Wydział Organizacyjno-Administracyjny OR
2) Wydział Finansowo - Księgowy FK
3) Wydział Podatków i Opłat FP
4) Wydział Inwestycji, Strategii Rozwoju i Funduszy Europejskich ISF
5) Wydział Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej BGP
6) Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru GKK
7) Wydział Mienia Komunalnego MK
8) Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska KOŚ
9) Wydział Gospodarki Lokalowej GL
10) Wydział Komunikacji KM
11) Wydział Spraw Społecznych i Obywatelskich SPO
12) Wydział Zarządzania Kryzysowego ZK
13) Wydział Edukacji E
14) Wydział Sportu SP
15) Wydział Kultury, Promocji i Turystyki KPT
16) Kancelaria Rady Miejskiej i Współpracy z Radami Osiedlowymi KRM
17) Kancelaria Prezydenta Miasta KPM
18) Biuro Kontroli BK
19) Biuro Prawne BP
20) Urząd Stanu Cywilnego USC
21) Wieloosobowe Stanowisko ds. Budżetu FB
22) Wieloosobowe Stanowisko d/s Zamówień Publicznych ZP
23) Wieloosobowe Stanowisko d/s Nadzoru Właścicielskiego NW
24) Wieloosobowe Stanowisko d/s Ochrony i Konserwacji Zabytków KZ
25) Stanowisko d/s Bezpieczeństwa i Higieny Pracy BHP
26) Audytor Wewnętrzny A
27) Wieloosobowe Stanowisko Inżyniera Miasta IM

3) § 30 otrzymuje brzmienie:
„§ 30
Do zadań Wydziału Finansowo – Księgowego należy w szczególności:
1) prowadzenie rachunkowości urzędu,
2) prowadzenie rachunkowości miasta,
3) prowadzenie rachunkowości gminnych i powiatowych funduszy celowych,
4) obsługa finansowa programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
5) windykacja należności budżetowych niepodatkowych miasta,
6) ewidencja i windykacja należności Skarbu Państwa w zakresie określonym odrębnymi przepisami,
7) ewidencja wartości majątku miasta,
8) ewidencja zapasów magazynu podręcznego,
9) ewidencja prawnego zaangażowania wydatków budżetowych miasta,
10) ewidencja i egzekucja mandatów karnych,
11) sporządzanie jednostkowej sprawozdawczości budżetowej miasta oraz bilansów,
12) obsługa kredytów bankowych i pożyczek z funduszy pozabudżetowych,
13) przekazywanie, w terminach miesięcznych, do właściwego terytorialnie Szefa Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego zestawienia wypłaconych żołnierzom świadczeń rekompensujących,
14) przekazywanie środków na pokrycie wydatków dla jednostek organizacyjnych miasta w ramach planu rocznego i harmonogramu,
15) prowadzenie obsługi rachunków bankowych,
16) uzgadnianie wykonania dochodów realizowanych przez urzędy skarbowe na rzecz jednostki samorządu terytorialnego,
17) analiza i współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi miasta w zakresie realizacji budżetu,
18) obsługa kasowa miasta, w tym obrotu walutowego,
19) sporządzanie list wypłat wynagrodzeń pracowników urzędu oraz dokonywanie wypłat wynagrodzeń z tytułów umów zlecenia, umów o dzieło, diet radnych w tym pełnienie funkcji płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych (potrącanie i rozliczanie z Urzędem Skarbowym) oraz dokonywanie rozliczeń rocznych, naliczanie i terminowe odprowadzanie składek ZUS,
20) wykonywanie czynności podatnika podatku od towarów i usług w zakresie sporządzania deklaracji na podstawie rejestrów zakupu i sprzedaży (otrzymywanych z jednostek organizacyjnych i własnych) oraz terminowego rozliczania podatku VAT z Urzędem Skarbowym,
21) rozliczanie inwentaryzacji.”.

4) po § 30 dodaje się § 30a w brzmieniu:
„§ 30a
Do zadań Wydziału Podatków i Opłat należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z:
a) dokonywaniem wymiaru podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, podatku leśnego oraz opłaty skarbowej,
b) ulgami, odroczeniami, umorzeniami w zakresie podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, podatku leśnego oraz opłaty skarbowej,
c) kontrolą podatkową w zakresie określonym odrębnymi przepisami,
2) windykacja należności podatkowych oraz prowadzenie postępowań zabezpieczających,
3) rozliczanie inkasa opłaty targowej i skarbowej,
4) prowadzenie rachunkowości podatków i opłat lokalnych,
5) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej w zakresie podatków i opłat,
6) prowadzenie współpracy z dochodzeniowymi organami skarbowymi w zakresie popełnianych przestępstw i wykroczeń skarbowych,
7) wydawanie zaświadczeń o zaległościach.”.

5) w § 32 skreśla się pkt 44,

6) po § 46 dodaje się § 46a w brzmieniu:
„§ 46a
Do zadań Wieloosobowego Stanowiska ds. Budżetu należy w szczególności:
1) opracowywanie wytycznych dla jednostek organizacyjnych miasta oraz jednostek organizacyjnych urzędu w sprawie określenia propozycji do projektu budżetu wynikających z założeń polityki ekonomicznej państwa oraz w oparciu o uchwaloną procedurę,
2) przygotowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz projektów zmian w budżecie,
3) opracowywanie układu wykonawczego budżetu,
4) opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu,
5) opracowywanie analiz zdolności kredytowej,
6) sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości finansowej dla potrzeb rady i prezydenta,
7) sprawowanie nadzoru i prowadzenie bieżącej analizy realizacji budżetu oraz jednostek gospodarki pozabudżetowej,
8) sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości budżetowej miasta oraz bilansów,
9) sporządzanie zbiorowych sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej,
10) prowadzenie ewidencji budżetu ogółem w szczegółowości do paragrafów klasyfikacji budżetowej z podziałem na zadania gminy i powiatu: własne, zlecone, realizowane na podstawie zawartych porozumień oraz w rozbiciu na dysponentów środków.”.

7) Schemat organizacyjny urzędu określony w załączniku Nr 2 do regulaminu - otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.


§ 2


Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta Przemyśla.


§ 3


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2009 r.

DOTZarządzenie Nr 52/09 Prezydenta Miasta Przemyśla z dnia 24 marca 2009 r. zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Przemyślu (60,50KB)

DOTZałącznik do zarządzenia Nr 52/09 Prezydenta Miasta Przemyśla z dnia 24 marca 2009 r. zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Przemyślu - SCHEMAT ORGANIZACYJNY (55,00KB)

JPGSchemat Organizacyjny (174,48KB)